Hebben jullie deze beauty al gezien, submariner 5513

Koopje! Het is ook nog een meters first… Oh wacht dat ook niet

Naaah

Zou ik ook zeggen als ik en 15 procent van de verkoper en 9 procent van de koper ging vangen. Ik snap het wel, maar dit zit toch op het randje van misleiding.

1 like

@AmsterdamVintageWatches waarom deze niet dan? Heb al je youtube filmpjes gezien. En dacht het een klein beetje te begrijpen, maar blijkbaar niet.
Daar heb je het vaak over mooi verkleurde wijzerplaat en tritium. I’m lost :frowning:

1 like

De rest van de leden hebben het antwoord ook gegeven. Ik geloof deze mensen (bijna) blind.

1 like

Die bezel is volgens de beschrijving “faded with time”. Maar denk persoonlijk dat die Italiaan een service bezel een middagje in een zoutzuur badje heeft gelegd. In Maastricht schijnt daardoor een keer een keer een kat overleden te zijn :wink:

2 likes

Met de wijzerplaat is niet zoveel mis; de kast zit meer het probleem. Vrij dunne pootjes en iemand heeft opnieuw die chamfers/ beveled edges eraan geslepen. Bezel is ook gesimuleerd “faded”. En een estimate van richting de €12k :joy: De helft zou ik er nog wel voor betalen :slight_smile:

3 likes

Wat betekent “schatting expert”?
Bij sommige kostbare kavels wordt een door de expert gemaakte schatting van de opbrengst weergegeven. Deze schattingen zijn niet meer dan een ruwe indicatie en bieden geen garantie voor de werkelijke waarde.

Hier kun je natuurlijk alle kanten mee op :slight_smile:
Maar een indicatie door experts lijkt natuurlijk gewoon een betrouwbare raadgever.
Nu zie ik ook dat Ramon erbij werkt/raad geeft?

Vraag mij ook af hoe hij hierin staat. Wanneer ik het vanuit de ondernemershoek bekijk zou ik er een beetje bang om een goede naam eraan te branden. Want Ramon zijn advies/commentaar neem ik meestal voor waarheid aan. Die weet het immers beter dan de meeste van ons. Zeker betreft Rolex.

Ik snap het wel. Dit is het verdienmodel van Catawiki. Maar zijn naam staat er niet voor niks bij. Dat is natuurlijk een betrouwbare bron in het horlogewereldje.

Weet niet wat ik ervan moet vinden.
Ga het verder gewoon een aankijken wat hier gezegd wordt voordat ik er een mening over vorm :slight_smile:

Jullie moeten er ook nog aan kunnen verdienen, dus dan mag hij 1+2k voor ons meer kosten :wink:

Misschien kan @Crownguard het een en ander toelichten dan…, gezien hij een van de adviseurs is van de waardeschatting

1 like

Zo veel geld zou ik nooit uitgeven voor een horloge dat te koop staat op een flutsite zoals CW waar mensen zonder verstand van zaken experts en veilingmeesters worden genoemd.

Verder is alles al gezegd over dit horloge, die kast is echt zonde…

1 like

Gaatjes van de pushpins die tegen de beveled edges aan komen … man man man.

Zal wel een lichtgewicht zijn, extra draagcomfort :smile:

1 like

Reserve (uiteraard) niet gehaald.

Je bedoelt de schatting? Reserve was dacht ik wel gehaald.

Totally right indeed :hugs:

5 likes

:man_facepalming:

Je kan ook stellen: Waarom koop je hem niet bij AVW wanneer je huiverig bent voor Catawiki. Dan heb je meer zekerheid.

1 like

Wat. Een. Onzin.

3 likes

Die premium, zoals je schrijft, garandeert helemaal geen bal. Dat is de onzin…

3 likes