Dit klokje kwam ik vandaag tegen aan de pols van een collega. Hij heeft jaren in Israël gewoond, en het klokje daar ook gekocht. Geen idee wat het verder is, er was net effe tijd voor een foto, maar wel leuk om hier te laten zien. Hebreeuwse wijzerplaten zie je weinig hier.
Shalom,
Dat is natuurlijk een Adi! Ooit op het punt gestaan een Ana/digi van dit merk aan te schaffen als beater, mega specs. jammer van de bandaanzetten! Anders had ik 'm gekocht:
.
Soms droom ik er nog van, met normale aanzetten op nato :z
Bijzonder mooi horloge ook nog eens
Sparks Schreef:
Er is nog een merk uit Israel met Hebreeuwse
wijzerplaten: Itay Noy.
Marz Schreef:
Bijzonder mooi horloge ook nog eens
Sparks Schreef:
Er is nog een merk uit Israel met Hebreeuwse
wijzerplaten: Itay Noy.
Oh ja, die X-ray!
Leuk. Arabische cijfers zijn daar natuurlijk niet zo populair.
Ik heb eens een gesprekje gehad met iemand in een café over een horloge met Arabische cijfers. De persoon in kwestie vertelde dat hij daar niets van moest hebben. Dat was alleen voor Marrokanen. Hij moest gewoon Nederlandse cijfers!
Met dank aan Geert Wilders.
Het is echt zo dat een heleboel mensen niet eens weten dat ze arabische cijfers hebben geleerd op school.
LOL.
Nou hebben de arabieren de cijfers ook maar uit India gehaald… alleen de benaming cijfers is afgeleid van het arabische ‘sifr’ dat nul/leeg betekent. Dat is trouwens op zijn beurt weer afgeleid van het Sanskriet, ‘Sunyata’, leeg.
Dat is de verdienste van de Arabische rekenkunde: ze hebben de nul uitgevonden. Klein prutsdingetje, een nul, maar erg onmisbaar!
Weer anderen hebben dat opgevat als ‘De Arabieren hebben niets uitgevonden’, maar dat is echt een misverstand.
Leuk.
Jammer van die “gewone” datumaanduiding en 3 atm.
Dan was het nòg leuker geweest.
Maar apart blijft het wel.