Heee, wat zie ik nu...helemaal gemist (Oriënt Mako 3)

Kreeg een mailtje van Seriouswatches en zag er een nieuwe Oriënt Mako 3 bij staan. Had helemaal gemist dat deze eraan kwam.:dizzy_face:
Ik vind hem wel erg tof geworden! Er zit nu saffierglas in en ik vind de indices er een stuk op vooruit gegaan (geen nummeraanduiding meer). :ok_hand:t2:
Wat vinden jullie?

9 likes

Ik vind hem mooi! :smile: :ok_hand: Eén klein puntje van kritiek: de italics op de wijzerplaat vind ik een beetje kitsch aandoen.

1 like

Bedoel je dat “water resist”?

1 like

Ja dat en Automatic.

Beetje 13 in een dozijn…

1 like

Ik vind dat eigenlijk wel mooi :smile:

Hmm, ik vind het geen verbetering. Overweeg af en toe om zo’n mako te kopen voor de vakantie ofzo, maar bij deze haak ik af. :face_with_raised_eyebrow:

Doe mij maar de 2 dus:

9 likes

Ik vind hem schitterend maar te groot en had zonder dag en datum gemogen. Verder geslaagd

1 like

Vindt je de Mako2 ook mooier als de Ray?

1 like

Ik vind er een verbetering! Misschien maar op mijn wishlist zetten. Goeie allrounder.

1 like

Yep, ik houd niet zo van ronde lume dots. :sunglasses:

1 like

De oude wijzerset was veel mooier.

2 likes

Véééls te groot

Even een oordeel vellen:

Ik vond de cijfers op de oude bezel en wijzerplaat niet mooi, dus dat veel beter zo.
Crownguards lijken mooier aan te sluiten op de kroon.
Cursieve tekst had de oude ook, maar de combinatie ‘rommelig font’ en ‘kleine letters’ maken het een beetje blurry.
Minute track van chapter ring naar wijzerplaat zorgt dat de wijzers precies goed uitkomen, prima!
Minutenwijzer heeft verder doorlopende lume, beter.
De urenwijzer vind ik niet geweldig.
Omlijsting dag/datum is nu ‘zilverkleurig’ rondom. Het venster wordt prominenter. Niet mooi.
Indices hebben meer lume, secondenwijzer heeft lume, beter dus!
Het driehoekje om de lume pip is afgeplat. Niet mooi.

Per saldo: toch beter zo!

Ga het nu niet opzoeken, maar wat is de maat nu?

Oh als wie dan ook dat roept hoef ik het meestal niet meer op te zoeken.

1 like

Ik dacht 44,5mm

Belachelijke maat. Vind ik dan.

Ook blij dat ik de Mako 1 als beater heb: subtielere indices, afwijkende plaat door toevoeging van cijfers en elegante wijzers.

1 like

Staat 42mm… De Mako 1 draagt ook helemaal niet groot, was 41mm denk ik.

1 like

Er zijn verschillen in de mako III’s als ik het goed herinner; een paar met 42mm en een paar met 44,5; ze hebben dacht ik ook niet allemaal saffier.

Ga het eens uitspitten :face_with_monocle:

Mako I en II zijn inderdaad 41.5mm +/- , maar dragen een stuk kleiner. De XL was/is 44/45.