Ik dacht 44,5mm
Belachelijke maat. Vind ik dan.
Ook blij dat ik de Mako 1 als beater heb: subtielere indices, afwijkende plaat door toevoeging van cijfers en elegante wijzers.
Staat 42mm… De Mako 1 draagt ook helemaal niet groot, was 41mm denk ik.
Er zijn verschillen in de mako III’s als ik het goed herinner; een paar met 42mm en een paar met 44,5; ze hebben dacht ik ook niet allemaal saffier.
Ga het eens uitspitten
Mako I en II zijn inderdaad 41.5mm +/- , maar dragen een stuk kleiner. De XL was/is 44/45.
Om even terug te komen:
De ray III is verhoogd naar 44.5, niet de mako 3.
De ray III heeft bijgevolg ook geen saffierglas.
Dus:
Orient Mako 3
Orient Ray 3
RN-AA001 tm RN-AA005, 41.8mm (nieuwe RAY ?)
RN-AA006 t/m RN-AA008 44 mm (nieuwe Mako ?)
https://www.orient-watch.jp/product/category/?category_id=265
Best leuk eigenlijk :

Inderdaad, is ook mijn favoriet maar komt jammer genoeg in 44mm & met mineraalglas
42mm staat er. De Mako xl is volgens mij 44mm
Edit: het stond er al
Heel mooi! Ik kijk uit naar de eerste NA’s!
Mooi horloge, ik zag hem 2 weken geleden voorbij komen onder dit nummer orient ra-aa0011b19b
Doe mij maar een originele Mako met saffierglas. Ik vind deze wijzerplaat een beetje “dertien in een dozijn”.
Ik heb in Frankrijk een groene Mako3 besteld, en vorige week binnengekregen.
Een halve mm groter dan mijn blauwe Mako2, maar in mijn ogen mooier. De sluiting is er ook wat op vooruitgegaan.
Alleen is het groen erg donkergroen, alleen in direct wit licht blinkt ie mooi groen.
Heb je nog waar foto’s die je van deze mooie groene Mako kunt delen? Ziet er op Google erg mooi uit
Op mijn foto’s zit niemand te wachten
side by side
links de nieuwe sluiting (groter en wat mooier), rechts de oude .
rammelen doen ze wel allebei hetzelfde
een poging om de groene glans te vangen, maar nu lijkt hij wel blauwig. Het is zo donkergroen dat het meestal zwart lijkt, de google-afbeeldingen zijn meestal lichter dan in werkelijkheid vind ik
Doe mij maar de mako1 met die coole day pusher.
Maar alle mensen wanneer houden ze eens op met dat antieke sigarenbandjeslogo?!
Dat is ook echt een van de weinige dingen die ik erg jammer vind aan Oriënt.