Heeft de Atoomklok / zender de hik ?

Even een klein verzoekje of waarschuwing.

mijn radiocontrolled staat opeens op de datum Zaterdag 07-11-2015.
ik heb hem een paar keer expres contact laten maken maar de datum blijft na de reset steeds weer op zaterdag 7 movember staan.

mogelijk is er een storing in de zender ( regio Noord Holland / Zuid ) en staat jullie datum nu ook verkeerd ?

grt. Gerard

Ik heb even gekeken maar de mijne staan gewoon goed, vreemd dat die van jou niet goed staan.

groetjes Lenno

Ik weet natuurlijk niet welk merk horloge je hebt, maar ik weet van Casio en Citizen dat ze de zender van Duitsland pakken. Die mogen commercieel gebruikt worden. Ik denk dat het aan je horloge ligt in dit geval.

Mijn klokjes staan goed.

Maar de atoomgegevens komen toch uit Duitsland?

Het is een Meister Anker die normaal contact maakt met Berlijn
dacht ik, zowel analoog als digitaal staat alles op Parijs
( tegenwoordig is er toch geen tijdsverschil meer tussen Parijs / Berlijn ?? ) de tijd staat overigens prima alleen de datum wijkt af.

kleine noot : kort na de zomertijd stond de datum op het jaar 2035 :smile: wat na opnieuw contactmaken weer gecorrigeerd werd naar 2015 … en nu dit weer :frowning:

je klokje heeft zin aan het weekend…

1 like

Je maakt contact met de zender in Mainflingen (in de buurt van Frankfurt, Duitsland). Berlijn en Parijs zijn tijdzone instellingen zodat je atoomgestuurde horloge de goede tijd aangeeft voor de zone waarin jij woont. In Nederland is de goede instelling tijdzone Parijs.

Groet,

Tecco

1 like

Mogelijk heeft hij gewoon geen verbinding en reset hij hem standaard op de voorgaande instellingen,
( dus ook weer op die verkeerde datum )

misschien dat hij morgenochtend weer op de goede datum staat.

Maar zaterdag 7 november is dan ook een belangrijke dag voor horloges. :wink:

voor de WIS ( nerds ) bedoel je ?
of begrijp ik je niet ?

Carpe tempus komt waarschijnlijk niet :smile:

Ik wist wel dat jullie in die regio wat last hadden van bluf, maar ga je me nu ook nog vertellen dat jullie daar een atoomklok zendmast hebben ?

ja… deze:

Mooi man :smile:

Correct, ik zit zaterdag met Doutzen cornuco’s te snacken

1 like

Die vrouw heeft ook altijd geluk he…

1 like

En ze bestaan echt!

http://www.action.nl/party-hits-cornuco-s-100g-nacho-cheese

Grt.

1 like

Vanochtend stond hij nogsteeds op 2 dagen telaat,
Digitaal op Berlijn ingesteld en Analoog op Parijs laten staan
en nu staat de datum weer perfect …
geen idee waarom overigens.

case closed :sunglasses:

Neem een week vrijaf :stuck_out_tongue_winking_eye: :+1:

Grt.