Goedenavond iedereen, ik ben een nieuw lid. Ik ben absoluut geen verzamelaar maar wel gek op horloges. Nu heb ik een vraag en uiteraard hoop ik dat iemand mij kan helpen. Heeft een Omega Seamaster professional 300M (bj 1999 met de golfjes op de wijzerplaat) wel of geen draaibare lunete? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Welkom!
Er zijn meerdere uitvoeringen van dit model. Doch, allen hebben voor zo ver ik weet inderdaad een draaibare lunette.
Ik heb de 2531.80.00 en die heeft ook een draaibare duikersring. Net als het horloge van onderstaande meneer. Alleen heeft die nog wat extra functies… :+
Er waren ook Seamaster modellen met golfjes en zonder draaibare lunette, maar die waren niet 300m WR.
Wél.
De Seamaster Professional 300m heeft absoluut een draaibare duikring en een heliumventiel net voorbij de 10uurs positie net als de chronograaf versie.
Groeten,
Noel.
Bedankt voor de berichten. Uk ben er inmiddels achter dat de duikeling heel zwaar gaat maar daadwerkelijk draait. Groet, Ed
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik was bang de duikring te beschadigen maar ben er inmiddels achter dat het heel zwaar gaat maar de duikring draait. Groeten, Ed
Ja het horloge van de heer J.B. Had ook een cocktailprikker toch?
De ring van de Omega heeft ook niet echt een lekkere houvast zoals een gekartelde bezel.
Even afspoelen onder de kraan wil nog wel eens helpen. Meestal wordt het moeilijke draaien veroorzaakt door vuil en stof wat zich in de jaren ophoopt onder de bezel. Als een horloge dan niet regelmatig even schoon gespoeld wordt krijg je dit probleem (is mijn persoonlijke ervaring)
Bedankt, scheelt al een boel. Ga ik toch maar af en toe zwemmen met het horloge. groeten Ed
Mijne draait ook niet erg lekker, mede door het gebrek aan grip op de bezel
Maar ja, alsof ik er mee ga duiken
Duiken klinkt inspannend en dat staat niet op mijn to do list…>X
Fijn dat ie t nu beter doet. Veel plezier ermee. En pas op dat je niet per ongeluk de laser aanzet
Nee, Q gaf aan die ene knop niet te gebruiken…