Heeft een Seiko blue solar een vervangbare band?

Ik heb interesse in een seiko blue solar en vroeg me af of ik de band hiervan zou kunnen veranderen.

Bijna alle horlogebanden zitten vast met pushpins. Als je deze losmaakt kan je de band vervangen, echter niet elke band zal op de kast passen. Maar met leren bandjes en natoā€™s kan je ook leuk variĆ«ren

1 like

Dat heb ik echt nog nooit gezien.

Spring bars, daarentegenā€¦

(Sorry hoor, maar die fout wordt hier al minstens 10 jaar gemaakt. Waar komt dat toch vandaan?)

1 like

Potayto, potahto

Deze :point_up:ļø

2 likes

Zit je nou de forumsponsor belachelijk te maken?

https://www.horlogebanden.com/Bandpennen-pushpins-10-t-m-30-mm-2-stuks/

1 like

Hou er rekening mee dat Seiko 2 soorten bandpennen gebruikt, de standaard ā€œdunneā€ pen en voor practisch alle duikers (20 bar en meer waterdicht) de 2,5mm dikke pennen. Deze zijn niet uitwisselbaar vanwege de gatgrootte in de kast. (Uiteraard past een pen met een klein uiteinde wel in een groot gat, maar dat zit los, rammelt en kan mogelijk slijtage geven)

1 like

Die forumsponsor maakt dus dezelfde fout. Een push pin is een duimspijker of punaise in het Vlaams. Een spring bar is heel wat anders. Dat lijkt me duidelijk.

't is niet omdat een ander in de put springt, dat ik hem of haar achterna moet springenā€¦

Pfff, ik reageer gewoon op een vraag van TS. Gezeik over bandpennen, springbars whatever. On topic please

2 likes

Groot weet ik niet zeker, maar boos is ze in ieder geval welšŸ˜‚

3 likes

4 likes

Nee laat die ander maar lekker verzuipen, wat een instelling zeg.
Een beetje meer mededogen met de medemens zou deze wereld zo veel beter maken.

2 likes

Bij veel Seikohorloges kun je de band vervangen door een andere. Tenzij het gaat om een geĆÆntegreerde band en het wordt ook moelijker in geval van een afwijkende (smallere) lugwidth, zoals bijvoorbeeld bij sommige 5jes en de ā€˜Knightā€™-serie duikershorloges van een aantal jaar geleden.
Maar goed je hebt het over een ā€˜blue solarā€™. Als je een plaatje of typenummer post, kunnen we hier waarschijnlijk snel uitsluitsel over geven.

Ik wist niet dat ik al 14 jaar op een Vlaams horlogeforum zat. Dus de eigenaar is Vlaams en de servers staan in Vlaanderen. DĆ n zou het inderdaad gek zijn als men hier de Nederlandse tongval gebruikt.

1 like

Laat het topic toch niet zo makkelijk ontsporen door een domme opmerking joh. Gewoon negeren die man.

Vrijwel alle Seikoā€™s hebben een verwisselbare band die met verwijderbare pinnetjes vast zit aan de kast. Bij een bracelet zitten er metalen eindlinks aan zodat het 1 geheel lijkt, maar ook die zijn verwijderbaar.

Als je een foto of typenummer hebt, kunnen we het 100% voor je uitsluiten.

kunnen jullie hier iets mee

1 like

Ja hoor, daarvan kan de band probleemloos vervangen worden :+1:

Dat zijn end links, daar kun je een andere leren band op zetten. Een andere bracelet gaat niet zomaar, daar heb je compatible end links voor nodig.

1 like

Top hartstikke bedankt, en als er nog even gediscussieerd moet worden kan dat op dit topic nog wel even hoor

2 likes

De Seiko mini turtle heeft weer een andere maat. Dikker dan ā€œnormaleā€ en dunner dan fats.