Als langdurig project ga ik een wijzerplaat redialen naar eigen wens. Het gaat geweldig worden, en ik ga het lastige gedeelte overlaten aan de professionals. Ik ga de assemblage wel zelf doen in mijn atelier (op mijn knutselbureau).
Ik weet dat de wijzerplaat 28.5mm is. Ik ben op zoek naar de specifieke maten van de wijzerplaat zoals het dag- en datumvenster, hoe ver deze van de rand af ligt en hoe groot deze is in mm’s bijvoorbeeld.
Het kan zijn dat mijn Google skills ondermaats zijn, en ik heb al hele boekwerken over de ETA2834 als pdf gedownload. Daar wordt helaas alleen het uurwerk en de onderdelen beschreven, maar de specificaties van de wijzerplaat niet.
Volgens mij zouden die specificaties best eens overeen kunnen komen met b.v. de 2824, 2836 of de 2801, omdat de ze allemaal 28,5 zijn en de minute track bij allemaal 26 is. Let wel: ik stel me dit zo voor, maar weet het niet zeker. Het is in ieder geval makkelijker zoeken dan naar de 2834
Dat lijkt me een hele goeie zet! Misschien dat die 2836 zo past bij wat jij wilt. Ik hoop het
Wij zijn er hier toevallig ook mee bezig geweest, omdat we zelf wijzerplaatjes voor de 2801 willen gaan maken en dan gaan emailleren met de hand. (dat emailleren doet mijn vrouw dan )