Heeft er iemand de specificaties van een ETA 2834-2 wijzerplaat voor mij in mm?

Als langdurig project ga ik een wijzerplaat redialen naar eigen wens. Het gaat geweldig worden, en ik ga het lastige gedeelte overlaten aan de professionals. Ik ga de assemblage wel zelf doen in mijn atelier (op mijn knutselbureau).

Ik weet dat de wijzerplaat 28.5mm is. Ik ben op zoek naar de specifieke maten van de wijzerplaat zoals het dag- en datumvenster, hoe ver deze van de rand af ligt en hoe groot deze is in mm’s bijvoorbeeld.

Het kan zijn dat mijn Google skills ondermaats zijn, en ik heb al hele boekwerken over de ETA2834 als pdf gedownload. Daar wordt helaas alleen het uurwerk en de onderdelen beschreven, maar de specificaties van de wijzerplaat niet.

Als iemand een tip heeft, graag :sunglasses:!

3 likes

Het ontwerp is top. Ben benieuwd :sunglasses:

1 like

Er hoort alleen een birthyear horloge bij van een specifiek model, dus het kan zo dat we een jaar verder zijn voordat ik die heb gevonden :relieved:

1 like

Ja dat model zijn er niet veel van gemaakt in 1998. Succes man.

1 like

Is dat niet ook afhankelijk van de kast? Zolang de gaten op de juiste plekken zitten maakt de grootte van de wijzerplaat toch niet uit?

Edit: brak gelezen, dat wil je dus juist weten…

1 like

Juustem

2 likes

Hoi Han,

Volgens mij zouden die specificaties best eens overeen kunnen komen met b.v. de 2824, 2836 of de 2801, omdat de ze allemaal 28,5 zijn en de minute track bij allemaal 26 is. Let wel: ik stel me dit zo voor, maar weet het niet zeker. Het is in ieder geval makkelijker zoeken dan naar de 2834 :relaxed:

http://www.ofrei.com/page813.html

Ik zou Otto Frei even mailen. Heel aardige mensen.

Succes! :relaxed:

1 like

Top Harry, dankjewel! Ik denk dat ik ook even zo’n goedkoop wijzerplaatje bestel om het zelf te meten met de digitale schuifmaat.

1 like

Dat lijkt me een hele goeie zet! Misschien dat die 2836 zo past bij wat jij wilt. Ik hoop het :blush:

Wij zijn er hier toevallig ook mee bezig geweest, omdat we zelf wijzerplaatjes voor de 2801 willen gaan maken en dan gaan emailleren met de hand. (dat emailleren doet mijn vrouw dan :relaxed:)

Groetjes en succes! Harry.

1 like

je moet googelen naar “manufacturing info”, dan vind je de juiste datasheets; bijgaand de 2834 dial specs:

Succes met je projekt!
Groet,
Paul

12 likes

Precies wat ik zoek Paul! Geweldig, dankje!

4 likes

Kijk! Daarom is dit nou zo’n mooi forum! TOP! :blush:

3 likes