Heeft er iemand een koopje gedaan ...? Poljot Blue Angels Weiß mit Edelstahlband, Neuwertig

Op de ons welbekende site m.b.t. vraag en aanbod kwam onderstaand horloge voorbij .
Ik heb niet meegeboden , wel het verloop aandachtig gevolgd .
Resultaat , iemand , een Duitse mede-liefhebber , kon het verwerven voor Euro 116,= .
Mijn prangende vraag : Is , was , dit een “” echte “”… ?
Is deze klok dit bedrag waard ?
Heeft deze persoon een “” koopje “” gedaan…?
Graag julie menig .
Bij voorbaar dank !
Vriendelijke groeten ,
Peter Peters

Hieronder de advertentie tekst :

Original Poljot Blue Angels mit Edelstahlarmband und weißem Ziffernblatt. Die Uhr habe ich nur sehr wenige male getragen. Sie befindet sich in einem sehr guten Zustand.
Das Edelstahlarmband hatte ich zuvor auf meiner blauen Blue-Angels montiert. Die habe ich öfters getragen und daher ließen sich die obligatorischen leichten Tragespuren am Edelstahlarmband und an der Schliesse nicht vermeiden. Es sind aber keine Kratzer oder ähnliches an der Uhr oder am Glas zu sehen. Die Uhr hat einen Handaufzug mit 42 Stunden Gangreserve.
Geliefert wird die Uhr in der dafür vorgesehenen und auf einem Bild abgebildeten Uhrenbox. Das Original Watch Booklet mit Bedienungsanleitung und Beschreibung kommt ebenfalls dazu.

Kaufdatum der Uhr war nachweisbar der 22.03.2006.

Das erste abgebildete Foto zeigt nicht die Orignal-Uhr, sondern nur das gleiche Modell. Auf Wunsch sende ich natürlich gerne die 3 abgebildeten Originalbilder der Uhr in besserer Qualität per mail zu. Die Ebay-Gebühren übernehme ich, die Versandkosten der Käufer.

Artikelnummer: 130173066160

Poljot Blue Angels Weiß mit Edelstahlband, Neuwertig

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=130173066160&ssPageName=STRK:MEDW:IT&ih=003

Redelijk zou ik zeggen, had ook 150 euro kunnen zijn gezien de staat, maar ook lager, maar dat zeg ik dan omdat deze blue angels weer in populariteit aan het stijgen zijn. Een tijd geleden had ik toch mwah gezegd. Om te zeggen de bofkont. Ook weer niet. Ik heb zelf een Ruslan bemachtigd voor 75 euro.

Arjay

Kost 220 euri bij Julian Kampmann.
Niet de goedkoopste, maar hij controleert alle klokken nog eens extra voor ze de deur uitgaan. ( weet het van uit persoonlijke ervaring)

Is m.i. het bedrag wel waard.

De betere tweedehands-Poljots gaan meestal weg rond de helft tot 60% van de nieuwprijs, dus dit is een normale prijs voor zo’n horloge. (tenzij het beschadigd is natuurlijk).

Met Nazdravje Groeten,

Morse.

Ik denk dat je daar wel een “schnaepchen” hebt, zeker met de stalen band! Gefeliciteerd!

Neen Henrik ,
verkeerd begrepen…
Ik volgde de biedingen , met spanning , ik was alleen te ""laf "’ , om ook te bieden…
Ik wist niet of het ""waar "’ was , of 'ie “” real “” was…
Dus , die “” German “” heeft “” ein schnaepchen “”…
Hartelijke groet ,
Peter Peters

Hallo Peter,

Het is beslist niet laf om niet te bieden als je ergens niet zeker van bent, eerder verstandig. Deze horloges komen geregeld langs, dus kansen genoeg. Ze zijn over het algemeen redelijk betaalbaar. Wat je kunt doen is gewoon een paar maanden eBay in de gaten houden wat dit soort horloges betreft en dan kan je een goed afgewogen aankoop doen. In die tussentijd kan je ook op internet bij de diverse internet aanbieders de prijzen bekijken en dan krijg je “vanzelf” gevoel voor de prijs van deze horloges.
Kijk ook bij de diverse fora rond, deze natuurlijk;) maar ook b.v. bij watchUseek.com http://forums.watchuseek.com/forumdisplay.php?f=10, waar ze een speciaal subforum voor Russische horloges hebben en b.v. deze sites voor nog meer informatie en foto’s: http://www.ussrtime.com/ en http://www.netgrafik.ch/russiantimes.htm. Er zijn niet echt ‘fakes’ van deze chronografen, maar je komt nog wel eens z.g. Frankenwatches tegen, horloges die zijn samengesteld uit andere horloges. Bij de oudere Russische horloges zie je helaas wel vaak horloges met veel te mooie wijzerplaten in verhouding tot de staat van de rest van het horloge, vooral bij de z.g. Gagarin horloges en veelal uit de Oekraine en aanverwante landen. Die moet je gewoon links laten liggen.
Veel plezier bij het zoeken en bieden!

Groeten, Tom Vreeken.