Heeft er iemand een Maen Skymaster (besteld)?

Ik ben licht geinteresseerd geraakt in de Maen Skymaster (panda) en volgens de berichten zou deze eind Maart geleverd gaan worden. Ik herinnner me het hypeje (en discussie) rond de Maen Hudson nog goed maar ik heb nog helemaal niets gehoord over blije Skymaster eigenaars.
Weet iemand of de uitlevering als gepland is doorgegaan? WIe heeft er eentje besteld?
Een nieuw topic zonder plaatje geeft natuurlijk geen pas, dus…

9 likes

Ik tag @braauw even. Volgens mij was hij vorig jaar ingestapt op de Skymaster.

Heel tof horloge trouwens, zo van de plaatjes. Helaas heb ik er nog geen reviews over gelezen of gezien op YouTube. Dat deden ze voor de Hudson toen wel al voor de pers.

1 like

Geinig model.

1 like

Ja toch? Het is dat ik het plan heb een Speedmaster te kopen dit jaar, anders had ik moeilijk kunnen kiezen tussen de Jet Black en de Panda. Ik zit dus sterk te denken aan de Panda dus.
Mooie ETA automaat, niet te dik, niet te groot, ziet er gewoon goed uit.

1 like

Mooie klok!

Panda is uitverkocht @AB64

2 likes

Had het gezien, wachten op een nieuwe batch en ondertussen ebay en het blauwe deel monitoren…

2 likes

Maar dit is een Skymaster… of wil je eerst proeven hoe een chrono draagt?

1 like

Nee, dat is het niet. Ik wil sowieso een Speedmaster, dat plan stond al vast. En daarom zie ik af van de Jet Black omdat die er sprekend op lijkt (maar die discussie is al eerder op HF gevoerd). Dat was dus anders geweest als ik geen Speedmaster plan had gehad.
Daarnaast zou ik graag een panda model in mijn verzameling willen hebben en dit is de eerste die aan alle voorwaarden lijkt te voldoen (geen kwarts, niet te groot/dik, betaalbaar)

Of het nou komt omdat ie ergens op lijkt of niet, zeer geslaagd imho!

Zelden dat er een chrono met zulke looks in een dergelijke maatvoering wordt uitgebracht.

1 like

Hopelijk is afwerking beter dan de Hudson. Die zag er op de foto’s ook prachtig uit…

2 likes

Heb je al eens naar deze gekeken?


Erg goeie kwaliteit, en een perfecte maat.

4 likes

Inderdaad, dat was dus de reden van mijn vraag, ik ben benieuwd of er al “hands-on” ervaring is met de Skymaster. Ben wat voorzichtig met het kopen van een Maen op basis van het plaatje na de Hudson discussies.

Er staat trouwens wel een filmpje van op YouTube, al geruime tijd. Helaas wel in een Aziatische taal en een beetje vaag.

1 like

Ja, deze heeft heel lang bovenaan mijn lijstje gestaan. Hij is prachtig.
Ik twijfelde alleen over de dikte (bijna 1,5 cm) en toen ik hem uiteindelijk heb kunnen passen bleek hij inderdaad te dik te zijn voor mijn pols. Erg, erg jammer. Hij stond erg mooi maar ik wist dat het me op een gegeven moment zou gaan storen.

Dat is inderdaad een no go.

1 like

Ik niet maar goed dat je hier weer een berichtje plaatst. Het blijft een mooi horloge zeg. :heart_eyes:

1 like

Had deze nog niet gezien, dank, geeft wel een mooi beeld van de mooie dunne kast en lugs.
Jammer dat de witte panda niet getoond wordt. Ben met name benieuwd of de wijzerplaat “wit” (creme) is ipv zilver. De panda die ik wil moet een mooie creme-witte plaat hebben, niet zilver (zoals bij de Dan Henry, heb wel de DH 1964 “Evil Panda”).

1 like

Ik heb ook een oogje op deze Maen, maar wacht ook nog op reviews.

1 like

Klopt inderdaad en ben toch ook voor de Panda gegaan. Deze heeft een creme witte dial. Ivm corona is de levering helaas wat vertraagd, maar dat is wel te begrijpen. Heel Zwitserland is op slot momenteel.

@AB64 - zie op hun instagram wat foto’s van de panda: https://www.instagram.com/p/B-7U3KojqiP/

1 like

Dankjewel @braauw, dit ziet er prachtig uit.

image
(plaatje gepikt van Insta)

Vertraging door corona is logisch inderdaad. Ik ben heel benieuwd naar je NA als hij binnenkomt. Het lijkt erop dat je de enige op HF bent die voor de Skymaster is gegaan maar als hij weer beschikbaar is dan denk ik dat dit de panda in mijn verzameling gaat worden…

1 like