Goedenavond,
Zijn dit schroefjes die in de band zitten? Of splitpennetjes? Heb foto’s van beide kanten.
Als het schroefjes zijn, weet iemand dan welke schroevendraaier ik hiervoor nodig heb?
Ene kant
Andere kant
Goedenavond,
Zijn dit schroefjes die in de band zitten? Of splitpennetjes? Heb foto’s van beide kanten.
Als het schroefjes zijn, weet iemand dan welke schroevendraaier ik hiervoor nodig heb?
Ene kant
Andere kant
Het lijken vernaggelde schroefjes.
Andere kant van de “schroefjes”? Rond of vlak?
Oh wacht dit is al beide kanten?!? Tering….of je foto’s zijn korrelig ofwel heeft iemand lekker lopen klooien met verkeerde schroevendraaiers
Dat is niet best inderdaad.
Preloved
Mooi k, schroefjes bij rolex zijn 24 euro oid.
Heb de foto’s op de slaapkamer gemaakt met zo’n gele/donkere lamp. Lig nu in bad. Zal vanavond even nieuwe, betere foto’s nemen.
Had zoom ook op x5 staan dus dat werkt ook niet echt mee denk ik.
Maar het kan kloppen dat een GS quartz 2017 met schroefjes is dus? En zo ja, welke schroevendraaier heb ik dan nodig.
De voorganger die ik had was wat ouder en had geen schroefjes.
Ja, nieuwere banden wel.
Dit lijken me iig ook echt schroeven.
Ja mijn GS band heeft ook aan beide zijden schroeven met daar tussenin een pin. Ik dacht dat ik 1.4mm heb gebruikt maar weet het niet meer zeker.
Bij Squale met de HFLE een paarse gekregen, die is in ieder geval te groot.
Het is inderdaad de 1.2mm die hiervoor gepost is. Uit eigen ervaring nog een tip: De schroeven zitten waarschijnlijk vast met loctite dus voordat je begint te schroeven eerst goed warm maken. Mogelijk zijn daardoor de schroefjes ook al wat verdraaid? Heb hetzelfde meegemaakt toen de plaatselijke juwelier schakels uit de band zou halen en dit niet voor elkaar kreeg.
Ok, duidelijk. Eerst maar even schroevendraaier(s) bestellen en heel voorzichtig proberen. Heb het horloge pas over 7 weken nodig dus heb de tijd.
En anders bel ik Ron Sonders is Leusden even of hij het wil doen. Weet dat hij geen aervice aan GS doet maar dit waarschijnlijk wel.
Voor de goede orde:
Stalen bracelets van GS hebben schroeven, die kun je los halen en vast zetten met een Bergeon (en ik kan niet vaak genoeg Bergeon zeggen) 120 schroevendraaier die inderdaad 1,2mm breed is.
Je hebt maar één schroevendraaier nodig, want het zijn allebei gewoon onafhankelijk in en uit te schroeven schroefjes, dus geen The Citizen gekloot met een lange doordraaiende as.
Mocht je een titaan horloge op het oog hebben van GS, die hebben in mijn ervaring dus nog pin and collar bracelets. Ik vind het jammer dat ze voor staal wel schroeven gebruiken, want pin and collar is in alle opzichten superieur aan schroeven, maar OK.
Bij Bergeon is dat een 160, dat past inderdaad nooit. 140 misschien met hangen en wurgen, maar ik gebruik altijd een 120.
Dat moeten schroefjes zijn, maar dan wel ielig
Ah ok. Zal vanavond eens bij Bergeon kijken dan. Ik snap het ook wel denk ik want neem aan dat zij sterker soort staal gebruiken waardoor je minder kans op schade hebt?
Had net al in de Whatsapp van de Den Haag GTG al gevraagd of iemand hier ervaring mee heeft en dit wellicht voor mij kan doen
Het zijn gewoon goede schroevendraaiers met een geharde punt die het lang volhoudt. Beter dan knakenspul, en dat geldt ook voor de bandenwissel-tools.
Dat laatste gebruik ik al Bergeon voor ja. Voorheen zo’n Ali setje maar daar trok ik alles mee kapot…