Of het de moeite waard is om te sparen voor een Omega laat ik aan de eindgebruiker over.
Ik heb na alle dolle prijsstijgingen zoiets van ik wacht wel op een 2e hands in fingerlicking pristine condition van een paar maanden tot een jaar oud, er zijn zat wissen die zo´n klok na een week te koop dumpen om de veel voorkomende reden: geen klik!
Daar zou ik het zoeken de betaalde prijs zal dan niet zo mega veel schelen met nieuw maar retail betalen doe ik gewoon niet meer aan mee.
Wat betreft de lening verhalen, ik denk dat dat iets Nederlands is (en een gezonde zaak vind ik) dat je pas iets koopt als je er het geld voor hebt.
In veel landen is de creditcard nog steeds “in” wbt zulke aankopen, maar na de eerste maand moet wel het bedrag gestort zijn anders komt de rente om de hoek kijken.
Een PL afsluiten voor een horloge… Tja sommigen zullen denken je hebt je prioriteiten niet op een rijtje maar een “gewone nieuwe keuken” kookt en bakt bij mij prima, anderen kopen een keuken met kookeiland en de hele hupsakee op de pof, of een 2e auto buiten de auto van de zaak om, een klassieke Truimph of zo daar wordt wel een PL voor afgesloten, dan vraag ik me af is dat ook geen luxe die je ook niet nodig hebt? Of is dat maatschappelijk “goedgekeurd als zijnde dingen waar wel voor geleend mag worden”
Of het verstandig is laat ik graag aan degene over die de keus maakt wel of geen lening af te sluiten of een creditcard te gebruiken.
Ieder zijn ding.
Groeten,
Noel.