Eén van de horloges die me blijft boeien is de Hamilton Pan Europ. Ik vond een erg mooie foto op het net en was benieuwd of men deze al eens in het echt heeft gezien.
Ik zou hem graag eens passen.

Eén van de horloges die me blijft boeien is de Hamilton Pan Europ. Ik vond een erg mooie foto op het net en was benieuwd of men deze al eens in het echt heeft gezien.
Ik heb deze in Basel gezien, naast het orgineel.
Het is een erg mooi horloge. Staat zeker op mijn wishlist. Ik hou van de kleuren, historie en het is weer eens een ander model.
Ik heb wel eens bij Hamilton AD’s in de etalage gekeken, maar daar nog niet gezien.
Denk niet dat je er spijt van ga krijgen. Kwalitatief zal het ongetwijffeld prima zijn. Daarnaast blijft deze ook in redelijk beperkte oplage.
Persoonlijk vind ik de aanschafprijs (kleine 1400 euro?) nog wel aan de hoge kant.
Siebel verkoopt toch Hamilton? Deze heb ik daar nog niet gezien.
Misschien ga ik zometeen in de pauze even kijken daar.
Heel mooie klok, nog niet in het echt gezien maar staat hóóg op m’n wishlist.
gr Ron
Ook op Basel tegengekomen. Maar iets aan de verhouding en kleuren zinde me niet.
Is dit de “18+ versie” of is ie voor Vin Diesel?
Nee, Siebel heeft die niet.
Ik zag er wèl een mooie X-Wind van 1095 voor 799 liggen in een aanbiedingsvitrine. In de andere vitrine met Hamiltons die niet in de aanbieding waren stond dezelfde.
Op mijn vraag waarom die ene 300 goedkoper was dan die andere, of er soms iets mis was met die ene werd geantwoord: U mag kiezen, of deze voor 1095, òf die van 799.
Duuh, laten die dames maar weer broodjes kroket gaan verkopen. Zucht…
Nee, Siebel heeft die niet.
Ik zag er wèl een mooie X-Wind van 1095 voor 799
liggen in een aanbiedingsvitrine. In de andere
vitrine met Hamiltons die niet in de aanbieding
waren stond dezelfde.Op mijn vraag waarom die ene 300 goedkoper was dan
die andere, of er soms iets mis was met die ene
werd geantwoord: U mag kiezen, of deze voor 1095,
òf die van 799.
Duuh, laten die dames maar weer broodjes kroket
gaan verkopen. Zucht…
Ja wat een trieste bedoening dat personeel. Dit zie je bij meerdere juweliers. Jonge mensen die van toeten nog blazen weten en totaal geen affiniteit hebben met de waar die ze verkopen.
Als je ze vraagt wanneer de Hamilton Pan Europ verkrijgbaar is kijken ze je aan of ze een drol tegen de muur op zien kruipen.
Iets dergelijks heb ik eerder bij Siebel meegemaakt.
Vorig jaar zomer kocht ik bij een vestiging van Siebel te Leiden een Tissot PRC200 automatic Chronograph (met RV stalen band) en was op dat moment met 10% korting in de aanbieding (kost normaal €650,-).
Bij de vraag aan de verkoopster of ik het horloge uit de vitrine wat beter mocht bekijken, vertelde zij dat er nog meer korting bij kwam indien ik het horloge wilde kopen.
Uiteindelijk kwam het Tissot horloge met alle kortingen op €465,-… dát was bijna 30% korting!
Een week later was ik bij een vestiging van Siebel te Den Haag en zag hetzelfde Tissot horloge voor de normale verkoopprijs van €650,-
De verkoopster aldaar vroeg aan mij of ik interesse in dat horloge had, waarop ik antwoordde dat ik dat Tissot horloge al in mijn bezit had, waarop de verkoopster mij vroeg of ik dezelfde prijs betaald had.
Waarop ik haar vertelde dat ik dat horloge bij Siebel te Leiden had gekocht voor €465,-… nou… ze begreep er niets van en volgens haar jokte ik… totdat ik haar de bon van het horloge (van Siebel, Leiden), die ik nog in mijn portemonnee had, liet zien.
Ze vertelde mij dat díe korting echt niet kon… maar ik was er blij mee!
Tja… bij Siebel hebben ze soms hele mooie horloges van o.a. Hamilton, maar de verkoopsters aldaar kunnen net zo goed klokjes bij de Hema gaan verkopen (al is er met Hema klokjes niets mis).
Niet mijn smaak. Van alles wat. Vlees nog vis en erg druk.
Kortom, ik hoef em niet.
Grt,
Lone RyderB)-
P.s.
Ik rook al 18 maanden niet meer.
Zo zat ik een keer met zo’n verkoopster van Siebel aan tafel en pastte een model.
Ik vroeg of het een automaat of quartz was. Het horloge had een zichtbodem hè, met een duidelijk zichtbare rotor.
Zij de achterkant bekijken. “Ik weet het niet precies, ik zal even aan een collegaatje vragen”…
Volgens mij is het virus vrij resistent.
Groet Roelof
Siebel werkt met jaarletters op het label van de produkten, elke letter is gelinkt aan het jaar van inkoop.
Bijvoorbeeld : A = 2001, B = 2002, C = 2003, etc…
Bij een sales wordt er naar de jaarletter gekeken en daaraan hangt men dan een kortingspercentage.
Kan dus zijn dat bij eenzelfde produkt de ene toch eerder is ingekocht dan de andere en zodoende je op de ene korting krijgt en op de andere niet.
Kan natuurlijk ook te maken hebben met een krasje op het horloge.
Heel mooi die Hamilton.
Over Siebel.
Ik heb zo’n 10 jaar geleden meegemaakt dat een Tissot Seamaster duikerautomaat
niet in de winkelwas (Arnhem) Deze zaak was toen net Siebel geworden.Personeel was nog van de juwelier daarvoor (weet geen naam meer)De verkoper wilde hem vrij voor op zicht bestellen.
Maar na 3 weken kwam het bericht (met schaamrood op zijn kaken) dat het niet mocht op zicht van Siebel NL. Toen was dat horloge rond de F900,- te duur om van een plaatje te kopen. Dus is het er nooit van gekomen. Heel waarschijnlijk had ik het horloge wel gekocht als hij vrij op zicht naar Siebel Arnhem mocht komen.Ik had nog maar een klein duwtje nodig!!
Groet,
Pebo5