Dag Allemaal,
Een vriend van me heeft midden jaren 90 op Sint Maarten een Seiko Kinetic gekocht. Op de achterkant staat het volgende nr. 860279.
bijgaande foto’s zijn niet scherp maar tis het enige dat ik heb.
Kent iemand deze uitvoering? Op het internet kan ik er vooralsnog geen info over vinden. Het horloge loopt achter, maar niet regelmatig, gaat dagen goed en ineens loopt ie zo 10 min. achter. Hij denkt dat zijn zoontje aan de kroon heeft lopen trekken of dat ie gevallen is (jaja, geef de kinderen maar weer de schuld) tevens zit er een behoorlijke “schaafwond” op het glas, dat op deze foto niet te zien is.
Het horloge wordt dagelijks gedragen.
Ik heb hem sowieso geadviseerd om hem naar een goede horlogemaker te brengen want is zonde dat zo’n apart horloge straks niet meer gedragen wordt. Hij woont in Den Haag dus daar zullen best goede horlogemakers en/of juweliers te vinden zijn die iets met deze Seiko kunnen. Suggesties zijn welkom.
Rob, heb jij evt nog adviezen? Safierglas erin bijvoorbeeld?
Alvast dank voor jullie reacties…en dan nu de foto’s, groet, Gijs.

Hoi Gijs,
het nummer is het serienummer.
Er moet nog een nummer op staan, bv 5m62-0aa0 oid, dat is het caliber- en kastnummer.
Een vers glas is altijd goed, maar eerst kijken wat eraan mankeert. Vaak is een verse oplaadbare batterij voldoende, al had ik laatst een kinetic waarbij er in de spoelen een mankement zat. Daar lost een verse batterij het euvel dus niet op.
Maar de investering van 25 euro voor zo’n batterij is lager dan onderzoekskosten 
Als het horloge weer goed loopt kan je er altijd een nieuw glaasje in zetten. Saffier kan, maar ik zie dat het glas gebold is, dus dat kost je een dikker stuk saffier, wat kostenopdrijvend werkt. Standaard glas zal ze een euro of 40 kosten (incl montage), saffier hangt af van de bolling.
Bedankt voor info Rob, ik heb hem gemaild met de vraag of ie nog eens goed op de kast wil kijken en mij de door jouw gevraagde info kan mailen, even afwachten.