Heeft iemand een vitrinekast?

Ik vroeg me af of er leden waren die hun horloges in een vitrine hebben staan. Ik speel zelf met de gedachte en ben ook op zoek naar mooie displays hiervoor. Op ebay en marktplaats vond ik echter geen mooie exemplaren. Indien er leden zijn met een mooie verzameling achter glas zou het leuk zijn om een mooie foto te posten natuurlijk.

Hierbij een foto van de bovenste laag in mijn vitrine, net nieuw ingedeelt!

De vitrine zelf komt van Ikea voor geloof ik 39 euro. Lampje moet je er dan nog bij kopen, zal een tientje zijn.
De standaardjes heb ik op ebay gekocht en van Jorgent en Robbie gekregen.

Mijn beste,

Nu nog zo’n 150 autoschaalmodellen 1/43 tegen 21 horloges.
Maar er komt een tijd dat de verhouding zich zal wijzigen. Dus nog 129 horloges te gaan.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Leuke post. Precies waar ik op had gehoopt. Een virtrinekast is zowaar nog goekoper dan een horlogekist. :slight_smile:
Hopelijk komen er nog meer reakties.

Ziet er inderdaad leuk uit, alleen zou ik het niet aandurven om alles zo voor het grijpen te leggen. Kluisje (bij de bank) is minder mooi, maar wel zo veilig. Een zeer onvriendelijke pitbull zou eigenlijk standaard meegeleverd moeten worden bij zo’n vitrine…

220 volt wil ook nog wel eens helpen. :smiley:

Jürgen Schreef:

Ziet er inderdaad leuk uit, alleen zou ik het niet
aandurven om alles zo voor het grijpen te leggen.
Kluisje (bij de bank) is minder mooi, maar wel zo
veilig. Een zeer onvriendelijke pitbull zou
eigenlijk standaard meegeleverd moeten worden bij
zo’n vitrine…

Idd Jurgen, zou ik ook niet durven.
Ik neem ze 'savonds altijd mee naar boven op het nachtkastje.
Maarja, ik heb er dan ook maar 11.

Deze krijg het niet helemaal er op:

Mooie kast vol hoor, vooral de middelste rij :)!

Je bent niet zo’n fan van tonneau-vormige kasten, huh :wink:

Groet
Mark

2006 Schreef:

Deze krijg het niet helemaal er op:

http://i37.photobucket.com/albums/e67/november2006
/Vitrine006.jpg

PRACHTIG, Peter, ronduit prachtig.

Tja, die dingen zijn toch gemaakt om naar te kijken…

Zijn dat Omega staanders of merkloos ? Ze zijn wel mooi hoor … (tu)

Geweldige collectie. Ziet er toch ff anders uit dan in een kistje. (tu)

Om te beginnen staat deze vitrine niet in mijn woonkamer en gaan de horloges als ik langere tijd weg ben in de kluis. Daarnaast is deze plank minder waard dan twee simpele Rolexen maar wel 100 keer zeldzamer dus echt aantrekkelijk voor dieven is het niet, probeer die maar eens door te verkopen zonder dat dat opvalt.

Maar waar het om gaat, als ik mijn collectie niet zo neer zou kunnen zetten omdat ik bang moet zijn dat ze gejat worden dan is het einde toch zoek? Kan ik beter die twee Rolexen kopen en binnen blijven zitten.

In mijn huidige woning vind ik geen geschikte plek voor een vitrinekastje. Mijn horloges zitten gewoon in een horlogekoffertje, en dat staat naast mijn nachtkastje.
Overigens is dat koffertje inmiddels te klein… :smiley: en liggen er ook nog horloges in mijn kleerkast.
Ik realiseer mij nu trouwens dat mijn vrouw een gruwelijke hekel aan vitrinekasten heeft, dus de kans dat ik mijn klokkies nog eens achter glas ga leggen, is niet zo groot! :slight_smile:

Ik heb mijn horloges allemaal in een horlogekistje liggen. Vind een vitrine nooit echt mooi staan… Misschien als ik een grotere collectie heb, dat ik het dan zal overwegen :wink:

Ik ben ook niet volledig geweest in mijn post, ik heb namelijk wel een vitrine kast. Voor de foto heb ik er even wat horloges ingedaan. In de toekomst wil ik wel iets me die vitrine gaan doen, nu staat hij gewoon in de weg.

2006 Schreef:

Deze krijg het niet helemaal er op:

http://i37.photobucket.com/albums/e67/november2006
/Vitrine006.jpg

misschien vind ik zo van dit plaatje je revue wel je mooiste horloge, ziet er strak uit. Hoewel ik de Zeno ook wel aardig vind ( en ik niet zo’n zeno fan ben. )

Heb wel een vitrinekast,maar voor de horloges blijft weinig plaats over.

Mooi hoor, alles heeft mechaniek en glas! Is dat de originele Okeah op de tweede van boven recht?

Groeten, Tom Vreeken.

De tweede Poljot van rechts is een Okeah, maar ik weet niet of hij nog orgineel is.
Deze, en de grijze Sturmanski zijn van roestvrij staal, en hebben geen extra kroon en draaibare schijf.
Vier van de vijf zijn tweedehands aangeschaft in de Oekraine, en daar wordt meestal nogal flink met onderdelen gewisseld.
Groet. Chris