Heeft of kent iemand deze horlogedoos?

Hallo allen,

Ik heb momenteel een vrij goedkope horlogedoos van Aliexpress. Op zich prima, maar wil nu toch een iets betere kwaliteit. In mijn zoektocht is het merk Rainer, aangeboden op Ebay door finestboxes, uiteraard voorbijgekomen. De Rainer horloge dozen vind ik alleen net iets te duur. Nu biedt finestboxes ook een iets goedkopere variant aan, ruimte voor 12 horloges, ca 165 euro inclusief verzendkosten. Die horloge doos lijkt trouwens wel erg op de duurdere Rainer.

Zie https://www.ebay.de/itm/303640891801.

Mijn vragen zijn de volgende. Heeft of kent iemand misschien deze “goedkopere” horlogedoos? En weet iemand misschien hoe dik de kussentjes zijn? Mijn polsen zijn namelijk niet heel dik (ca 17cm omtrek).

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Groeten, Jurjen

Lijkt toch verrekenis op de Rainer?

1 like

Oui!

1 like

Finestboxes is toch gewoon Rainer zelf?

Edit: dat was geen vraag

2 likes

Hartelijk dank voor de reacties tot dusver! De aangeboden dozen zijn dus kennelijk allemaal van het merk Rainer en finestboxes is Rainer zelf. Kijk, zo al een boel geleerd haha.

Ik was enigzins in verwarring omdat in de Ebay app op mijn Android telefoon de dozen door finestboxes met verschillende verzendkosten worden aangeboden (varierend van 19 euro tot maar liefst 58 euro).

Als er iemand al een Rainer doos heeft, ben ik benieuwd naar zijn of haar ervaringen daarmee.

Oui!

1 like

Rainer

1 like

Mooie dozen maar de kussens zijn behoorlijk dik. Met dunnere polsen krijg je stalen band van je horloge niet dicht.

2 likes

Dank voor deze informatie. Dan vallen de Rainer dozen (helaas) af vrees ik. Mijn polsen zijn vrij dun en ik heb veel horloges op bracelets. Die kunnen dan dus niet dicht om de kussens en dat lijkt me niet praktisch en staat niet mooi.

Niet doen dan.

1 like

Ik laat juist mijn stalen banden altijd los in de kist. De gedachte daarachter is dat er anders constant druk op de sluiting en de schakels staat. Wat op termijn weer rek kan opleveren.

1 like

En ‘liggen’ de horloges (met bracelet) dan nog steeds een mooi en netjes in de doos?

Ik deel de mening van @Reverso_Fan laat ook altijd mijn horloges open. Liever voorkomen dat het rekt dan genezen