Heel blij met mijn Steinhart OVM

:wink:

Gisteren ben ik naar Hellevoetsluis gereden. Je moet er wat voor over hebben maar dan kun je ook wat krijgen. Daar zit Ruud Kuiper met zijn zaak Clockwise waarover later meer.

Naast mijn hele fijne klokken als de IWC aquatimer titanium (interne bezel) en de JLC Amvox titanium wilde ik graag een duikhorloge waar ik niet zo op hoef te letten of bang hoef te zijn dat het wegraakt! Op vakanties voel ik mij niet comfortabel met de voornoemde toppers. Dusā€¦ Steinhart maar eens uitgepluisd. Zeer lovende & actuele recensies gelezen op fora en m.n. over de Steinhart OVM (Ocean Vintage Military) die een hommage is aan de Rolex Submariner 5517 Mil-sub.

Zie geknipte tekst uit Review van Worn&Wound

Nu ben ik helemaal niet uit op een Rolex. Heb niets met het merk. No offense maar het is niet mijn merk. Maar die OVM die vind ik leuk en gaaf. Dus naar Ruud Kuiper toe. Een ongelooflijk aardige vent met een hartstikke mooie winkel aan de haven van Hellevoetsluis. Gelijk bakkie koffie en uitproberen maar die OVM. Nu wilde ik ook kijken naar de Steinhart Ocean One Red. Hier deze twee broers aan een polsā€¦

Ik moet bekennen dat ik nog nooit zoā€™n moeite heb gehad met kiezen. De Ocean One Red vind ik ook prachtig maar tochā€¦ die lijkt dus voor mij teveel op een Rolex en dat is nou net niet mijn ambitie om te doen alsof ik een Rolex omheb want dat is niet zo. Die OVM vind ik heel origineel en spreekt me uiteindelijk het meeste aan. Ik vind het een echt ander klokkie dan gemiddeld maar goed over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Ik viel ervoor.

Iets anders is dat ik echt wel een beetje ā€˜sceptischā€™ was want de prijsā€¦ en wat krijg je dan. Vooral wilde ik bij mezelf achterhalen wat ik zou ā€˜voelenā€™ als ik het horloge in mijn handen had. Of het bijv. goedkoop voelde of gemaakt was. Onzorgvuldig en ruw. Nou, over die scepsis was ik heel snel heen. De Steinhart OVM voelt voor mij heel goed. Denk hierbij aan de bezelinkepingen en mattering, echt strak. Het convexe en dubbel ontspiegelde glas dat iets opstaat, de stevig aanvoelende band die ook mooi mat is, de originele en goed werkende sluiting, de zwaarte van het horloge, de luminal die prima is. Gewoon goed.

Dan de specsā€¦voor het gemak ook uit de review gekniptā€¦
Case: Stainless SteelMovement: ETA 2824-2 25 Jewel AutomaticDial: BlackLume: Old RhadiumLens: Domed Sapphire with Double Internal ARCase Back: ScrewdownStrap: Stainless Steel BraceletWater Res.: 300mDimensions: 42mm, 50mm lug-to-lugThickness: 13mmLug Width: 22mmCrown: 7mm screwdown
Warranty: 2 year

Niks mis mee zou ik denkenā€¦ zeker niet als je weet dat het Calibre door de firmaā€™s als Tag (en vast nog veel meer) heel fijn gebruikt wordt. Dat Calibre kost circa ā‚¬80! Tja.

Ruud vertelde over zijn contact met de maker van Steinhart. Hij had hem gevraagd waarom Steinhart zo goedkoop was? Steinhart had geantwoord: Dat moet je mij niet vragen. Je moet vragen waarom die andere brands zo kostbaar zijn! Ja zo kun je het ook bekijken. Ruud verkoopt veel Steinhart en ik kan het mij voorstellen. Want wat kost deze nieuwe vriend? ā‚¬350,- Dat is andere koek.

Afsluitend: Heel blij met deze aanwinst. Ondanks het feit dat mijn beste (horloge)vriend mij totaal weghoont en mij voor de voeten gooit dat ik van mijn (A-brand) geloof ben afgevallen. Het maakt me niet uit. Ik vind het knap en mooi werkje deze Hommage OVM! Hier nog een plaatje van afstand! Mannen (en ook vrouwen) ik kan het jullie aanraden :slight_smile:

Netjes hoor. Ik denk dat je hier veel value for money hebt.
Wel apart dat op de wijzerplaat 200M staat en in de specs 300M.

Goed verhaal, mooie fotoā€™s en ik deel je mening in alle opzichten. (tu)

Beste Jaegersk,

Prachtige klok!
Heb zelf de Ocean One Red, en ben er nog steeds heel blij mee.
Op de foto lijkt de Ocean groter dan de OVM, klopt dat??

Groet,
Willem

Ik kan meer zeer vinden in jouw mening van Steinhart. Ook ik heb een Steinhart. ik vond het een verademing om te zien dat er wel degelijk modellen zijn met een eigen touch.

En de aanschaf is bij niet gedaan uit budgettaire overwegingen (heb Rolex / Omega / Breitling), maar gewoon een hele mooie kwaliteit voor heel weinig geld, value for money dus. En in het echt mooier als van een foto of internet.

Genesis

ik snap het niet zo goed je hebt helemaal niets met rolex maar je koopt wel deze "rolex"
heb je niets met de prijsstelling van rolex of de modellen? ā€¦ ik ga maar uit van het eerst : )

Grappig, ik herken mijzelf ook in dit verhaal en draag met veel plezier oa. Panerai.

Daarnaast vind ik de B-Uhr modellen ook erg leuk! Origineel te groot 55mm en heb inmiddels een aantal merken geprobeerd. Tot ik laatst een Steinhart Vintage B-Uhr gekocht en was zeer verbaasd over de looks and feels! Een geweldige klok voor een nog mooiere prijs en ā€¦ imo komt deze het dichts bij het origineel!

Leuke horloges voor een mooie prijsā€¦

Beste Rolo,
Heel erg scherp van je. In de review die ik op internet heb gevonden en waaruit ik quote staat dat het origineel van Rolex 200 m diep kon. De makers van Steinhart hebben het leuk gevonden om ondanks de feitelijke mogelijkheid om tot 300 te gaan met dit horloge toch 200 m op de wijzerplaat te zetten.
Ander leuk punt is dat bij de originele Rolex er een T met een rondje op de wijzerplaat staat. Dit verwijst naar Tritium, een metaal geloof ik of gas weet niet zeker dat in de Rolex zat. Op de Steinhartwijzerplaat staat een 1 met een rondje eropā€¦ grappige knipoog wat mij betreftā€¦ ook wel ondeugend om het getal 1 te nemenā€¦

Beste Willem,

Naar mijn weten zijn ze exact hetzelfde qua buitenmaat. Optisch misschien verschillend???

Van harte proficiat.

hallo Rick,

Dank voor je post. Ik heb niks met Rolex, de modellen. De Steinhart OVM lijkt op een Rolex die ik niet ken. Misschien lijkt het wel op alle Rolexen maar ik ben daar helemaal niet mee bezig. Ik wilde graag een betaalbare duiker met een externe bezel van goede kwaliteit. Daar voldoet de Steinhart erg goed aan. Ik vind het bovendien een origineel horloge en dat is een opmerking die ik maak zonder (al te veel) kennis van alle Rolex modellen.

De prijsstelling van Rolexā€¦ tjaā€¦ Ik ben bereid en soms in staat om stevige bedragen voor horloges te betalen. Amvox is geen grappenmakerā€¦ maar dat geld kan en wil ik niet aan een Rolex uitgeven omdat Rolex als merk niet bij mij past.

Hoop iets meer duidelijkheid te verschaffenā€¦

Beste Lugtenā€¦ ja gaaf toch!

De Steinhart lijkt op een Rolex 5513/5517 ā€œMilSubā€.

Nice! Bedankt voor het delen.

Groet, Matthijs

veel plezier met je steinhart! ik heb zelf een military, is erg goede kwaliteit voor een zachte prijs. uiteindelijk gaat het erom wat jij mooi vindt, dus geniet ervan~!

Jaegersk Schreef:

hallo Rick,

Dank voor je post. Ik heb niks met Rolex, de
modellen. De Steinhart OVM lijkt op een Rolex die
ik niet ken. Misschien lijkt het wel op alle
Rolexen maar ik ben daar helemaal niet mee bezig.
Ik wilde graag een betaalbare duiker met een
externe bezel van goede kwaliteit. Daar voldoet de
Steinhart erg goed aan. Ik vind het bovendien een
origineel horloge en dat is een opmerking die ik
maak zonder (al te veel) kennis van alle Rolex
modellen.

De prijsstelling van Rolexā€¦ tjaā€¦ Ik ben bereid
en soms in staat om stevige bedragen voor horloges
te betalen. Amvox is geen grappenmakerā€¦ maar dat
geld kan en wil ik niet aan een Rolex uitgeven
omdat Rolex als merk niet bij mij past.

Hoop iets meer duidelijkheid te verschaffenā€¦

Rolex is ook niet echt mijn merk hoor : )
Maar zoals je zelf al zegt die Steinhart is een betaalbare kwalitatief goede duiker!!

Mijn beste,

Een mooi verhaal, een oprechte mening, heldere fotoā€™s
en een trotse bezitter van een horloge met de nodige diepzinnigheid.
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Heel erg mooi, geniet ervan!!

Persoonlijk vind ik de Ocean Red One prachtig, maar zoals je zelf ook aangeeft lijkt deze te veel op de Rolex waardoor ik ook zal afhaken.

Veel draagplezier toegewenst.

Gefeliciteerd met je aanwinst!

Heb m zelf ook.

In het echt idd veel mooier als op de foto.

Leuke tip voor als je een keer een lederen bandje wilt monteren:

http://www.horlogebanden.com/Morellato-Duccio-Vitello-Piuma-Horlogebandje-Handgemaakt-Goudbruin-p-16581.html

Deze staat heel erg goed bij de lume.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Dit blijf ik een leuke vinden (tu)