Heel blij met m'n Oceanus S100....maar

Hoi allen,

Mijn naam is Michel en ik ben nieuw hier. Na meer dan 15 jaar maar weer eens een horloge aangeschaft. Zat van het batterijtjes wisselen getwijfeld tussen een Orient Star of een Casio Oceanus S100. Uiteindelijk nu toch maar gekozen voor de S100.

Er is 1 probleem en dat is dat ik niet weet hoe ik de micro adjust van het bandje moet aanpassen…dus niet een schakeltje eruit halen, maar de paar milimeter dat je kunt aanpassen via de sluiting.

Als iemand een idee heeft hoe, lees ik het graag.
(PS de Orient Star volgt nog…zal en dan wat foto’s van plaatsen)

2 likes

Indrukken met een tooltje en een klein beetje eraan trekken. Dan de andere kant hetzelfde.

1 like

Het gaat dus om dit model:

De band zit met een standaard pushpin vast in de sluiting, meer dan een opengebogen paperclip heb je eigenlijk niet nodig, pen indrukken, band uit de sluiting lichten, pen in het gewenste gaatje, pen indrukken en in het juiste gaatje aan de andere kant laten uitveren:

5 likes

Welkom Michel;
veel plezier gewenst met je Oceanus.

Exact, dat is hem! Dank voor de zeer duidelijke uitleg, nu moet het wel lukken! :slightly_smiling_face:

Dank, tot nu toe zeer blij mee…hij loopt…tikt op de seconde gelijk!

Ik za er al aan te trekken om het te verschuiven…maar dat werkt zo dus niet bij dit bandje :slightly_smiling_face:

Welkom! :partying_face: ik ben benieuwd of het gelukt is om het bandje op maat te maken