Zie foto’s. Wie weet hier meer over? Ik heb meer foto’s, maar kan er maar 2 uploaden hier.
De kast is hoogstwaarschijnlijk 14k goud. Uurwerk werd veel gebruikt in zakhorloges, deze lijkt converted.
Gewoon op jezelf antwoorden, dan kun je daar wat meer fotos inzetten.
Met name de binnenkant van de kast en het uurwerk helpt!
14K? Nog nooit goud zo groen uit zien slaan. Ik betwijfel of het uberhaupt wel goud is. Ik zeg emotiewaarde, anders prullenbak.
Ik bespeur geen grammetje goud
Wedden voor een meteorite?
Binnendeksel voor het uurwerk is altijd metal, evenals de kroon. De topicstarter moet even een foto maken van de binnenkant van de buitenste deksel.
Ik zie groen op het mogelijk onedel metaal bandje. Verder wat oxidatie op de waarschijnlijk met onedel metaal (tin?) aangesoldeerde lugs, want zo te zien inderdaad een geconverteerd (dames) zakhorloge.
Het kastje zelf zou zomaar wel rood (vaak 9Karaat) goud kunnen zijn.
Dat helpt inderdaad. Als er tenminste een goudstempel of keur ingezet is. Bij ‘onder gehalte’ d.w.z < 14K werd dat niet altijd gedaan omdat beneden de 14 K het officieel geen goud genoemd mag worden. Goudwaarde in geld is dan heel laag.
Wel een mooi uurwerkje zo te zien. Zie ik gouden chatons waar de steentjes/juwels in zitten?
Ook nog een vrijwel onbeschadigde (emaille?) wijzerplaat en leuke gouden wijzertjes.
Aan de kroon met apart knopje er naast voor het wijzerverzet te zien en het cylindergang uurwerkje is het horloge van vóór 1920, mogelijk van voor 1900.
Totale waarde… toch niet veel als het laaggehalte goud is en ook nog een dames horloge. Als het nog loopt ietsje meer dan heel weinig. Bij 14K goud de prijs voor het gewicht van het goud (horloge zonder glas, kroon en uurwerk) + een beetje als het nog loopt.
Als het een erfstukje is: goed bewaren en koesteren als herinnering ann de eigenaar / draagster.
Dank m035