"Heetman gravure"

Ik kwam dit draadje tegen op RF tijdens wat nader onderzoek naar Rolex:
http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=4245&page=1

Het gaat over de beruchte “Heetman gravure”. Men schrijft dat elk horloge wat hij verkoopt voorzien wordt van een minuscuul nr, wat in de eigen administratie van Dhr Heetman terug te vinden is. Zo halverwege het topic schoot me te binnen dat ik mijn Tudor Heritage Chrono aangeschaft heb daar in 2011.

Ik spurt de trap af en pak mijn horloge erbij en vindt tot mijn verbazing alleen het officiële serienummer en typenummer gegraveerd in de kast. Heb de band nog niet verwijderd, maar verwacht niet dat de gravure daar zou staan. Aan deze kant zie ik in ieder geval niets:

Mijn vragen:

• Wie heeft een horloge met de beruchte gravure
  • Zou men inmiddels gestopt zijn met deze praktijk?

Ik heb wel eens contact gehad met Heetman omdat ik een Rolex 16600 had gekocht die was voorzien van de “beruchte” Heetman-gravure (geen b/p). Aan de hand daarvan werd me toen bevestigd dat het door hen verkocht was en wanneer. Ook was het, bij hen verrichte, onderhoud zo te achterhalen.

De hysterie over de gravure is zwaar overdreven, zonder loep is deze vrijwel onzichtbaar. Inmiddels wordt het niet meer toegepast.

2 likes

Heeft iemand er een (macro) foto van? Ik ben wel benieuwd hoe dit eruit ziet.

1 like

Werd mits mijn informatie juist is aan de binnenzijde van de deksel geplaatst

Stond bij de mijne achterop de kast aan de kant waar de kroon niet zit. Geen foto van.

Bij mijn Tudor Pelagos stond hij ook gewoon aan achterzijde deksel…helaas ook geen foto van :sweat_smile: