Heetman Rotterdam

Phew, door de post van Genesis zou ik bijna zijn vergeten wat ik in dit gedeelte van 't forum kwam doen. Volgde netjes de instructies om eerst te zoeken of er al eerder een post was over Heetman. Dat waren er 2, waarvan 1 hele lange :wink:

Enfin, kom even melden dat Heetman me geweldig heeft geholpen afgelopen zaterdag. Kwam vanuit Maastrich door files wat later aan dan initieel afgesproken, en toch hebben ze een gaatje voor me kunnen vinden om aan m’n Rolex te werken.

Radar zal ik er niet voor bellen, maar van mij krijgt Heetman hierbij een ‘warme douche’!! :wink:
Louis & Co :~

Gisteren mijn Tudor gekocht bij Heetman,

Aardig personeel en prima geholpen!

Ging vanmiddag kijken of ik pushpins kon krijgen voor m’n '71 1601 Datejust. Leek me de aangewezen plek, is de voormalige importeur nota bene. Niet onvriendelijke dame keek meteen vrij moeilijk toen ik om pushpins vroeg, en er bij zei dat het voor mijn (droeg 'm) DJ was. Ze hield het horloge vast alsof ik ‘r een dood vogeltje in de handen had gedrukt. Ze vroeg advies aan een heer met strikje, duidelijk de “autoriteit”. Ik vertelde hetzelfde verhaal. "Waarom wilt u nieuwe pushpins dan
?’" -“nou, deze zijn wat ingesleten door de Jubilee-band”. - 
korte stilte alsof ik iets onbegrijpelijks had gezegd
 “Ik heb geen idee hoe ik daar aan zou kunnen komen”. Verbijstering bij mij, meteen gevolgd door “O wacht, we vragen het de horlogemaker wel even”. Telefoontje naar boven
 “Ja, het gaat om pushpins voor een Rolex. Voor een klant. Die staat hier. 
O. OK.” - “Hij heeft het nu te druk, maar u kunt het horloge wel achterlaten”.

Hallo zeg! Wat is dit voor onzin? Ik ben vriendelijk gebleven, maar wel MET de DJ weer vertrokken. Ik koop wel een setje neppers op eBay.

Edit - of via een forumlid dat bij een Rolex-dealer werkt waar ze er wel verstand van hebben; zojuist PB binnen. Top!

Vandaag bij Heetman aan de Lijnbaan in Rotterdam binnengestapt met mijn Rolex Explorer (daar nieuw aangeschaft 05-12-2015) en mijn Tudor Black Bay (via het forum aangeschaft bij @Number4 ).

Ik gaf aan de heer Heetman aan dat ik op de horlogeband van de Explorer één schakel aan de “6-kant” erbij wilde, en er één van de “12-kant” af wilde (dit i.v.m. de pasvorm, het horloge zat niet helemaal naar wens om de pols (uit balans)).
Tevens vroeg ik of de Tudor gedemagnetiseerd kon worden (aangezien mijn elders bestelde demagnetiseerapparaat nog steeds niet binnen was vanuit China).

De heer Heetman heeft de schakels van de horlogeband verwisseld (deze ook weer met blauwe Loctite 243 vastgezet) en ging vervolgens naar boven om de Tudor te demagnetiseren. De horlogemaker was er vandaag niet, dus heeft hij het zelf even in de werkplaats uitgevoerd.

Toen ik na afloop vroeg wat hiervoor de kosten bedroegen, zei de heer Heetman: “helemaal niets”.

Kortom: vriendelijk geholpen, uitstekende (gratis) service en ik ben tevreden weer naar buiten gestapt.
Zeer prettige ervaring dus! :thumbsup:

5 likes