Heilige graal

Hallo verzamelaars,

Een opmerking. Ik heb nu een aantal keer het een en ander gelezen op dit forum,
en wat viel mij op; volgens mij ben je pas een waardig lid van de horloge verzamelaars, als je een Seiko duik horloge hebt, maak niet uit welk jaar of model als je er maar een hebt. Hoe vaak ik die wel niet voorbij heb zien gaan. Dus ik dacht laat ik er ook een aanschaffen, hij zie er best ook leuk uit.
Ik heb hem via marktplaats gekocht inclusief € 130,00. Het is een Seiko
turtle Diver 6309-7040. Van de week komt tie binnen. Nog een andere vraag
waarom heeft de een Seiko een logo en de andere niet?
Dus ook ik heb nu de heilige graal.

Mijn beste,

Zoveel mensen, zoveel wensen.
Dus ook zoveel smaken op horlogegebied. En dat Seiko daarin een glasrijke rol speelt is niet zo verwonderlijk.
Voor zover ik heb mogen ervaren heeft Seiko een prima prijs / kwaliteit verhouding, een zeer uitgebreide collectie en een aantal zeer respectabele verkopers binnen de gelederen van dit robuuste horlogeforum.

Dus die ‘Heilig Graal’ bevind zich in meerdere handen (lees de mythologie er nog maar eens op na).

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Je hoort er nu echt bij…

Is dit ook een Seiko diver? Ik hoop van wel, stel je voor dat ik er niet bij hoor:+

Helaas Tom, ik stel voor dat je het hier verder bij laat en je even netjes afmeldt bij een forummoderator:D

hier staat vast meer in over 6309 logo’s:

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?p=2149730

Je hebt een mooie aankoop gedaan. Voor een eerste Seiko duiker is dit model een tactisch juiste zet! Er zijn illustere voorgangers van jouw nieuwe aanwinst en er zijn illustere opvolgers van jouw model. Je kunt dus alle kanten op met deze duiker als start van een verzameling…

Maar, je had ons eerst even moeten waarschuwen dat je een Seiko duiker wilde gaan kopen. Dan hadden we je gewaarschuwd. Dit is het begin van een verslaving. Je moet dan ook nooit op het SCWF kijken. Als je dat doet, ben je reddeloos verloren!

Op dit forum krijg je nog regelmatig tegengas van andere forummers die ook nog voorwbij het suwa-symbool kijken en die het een zorg zal zijn of er ‘proof’ of ‘resist’ op deksel en wijzerplaat staan…

Om even aan te geven hoe ver een verzamelaar kan gaan: er is een Seiko- verzamelaar die een catalogus van 1969/1970 heeft en die nu probeert om alle Seiko’s die in de folder staan, ook echt in zijn bezit te krijgen. Is dit gaaf of is dit gekte?

Menno

Ja dat is wel gaaf, als je zo’n folder kompleet wil hebben als of je bezig bent met voetbalplaatjes.
Ik heb nog een Seiko maar dat is een Seiko sports 100 Quartz.
En zaterdag ga ik mijn andere nieuwe aanwinst bekijken (eerst afrekenen natuurlijk) een echte Breitling Chronomat.
Maar naast de Seiko, heb ik een Cartier, een Omega, een G-Shock en nog wat andere
niks zeggende modelen.

– moved topic –

Leuk topic maar waar zijn de foto’s?

Hallo

Ik heb nog geen foto’s en moet ook nog even uitvogelen hoe het moet
maar ze komen zeker.

Seiko, Omega, Cartier en Breitling. Volgens mij hoorde je er al bij met zo’n collectie.

Hier is dus sprake van een excuus-aanschaf…

Bas

of is de heilige graal een Omega speedmaster? of is het een Rolex Sub? Of is het een IWC MarkII? Of een PF?

Het is een iig goed om te weten wat mijn volgende aanwist moet worden om serieus genomen te worden…

okzbow Schreef:

of is de heilige graal een Omega speedmaster? of
is het een Rolex Sub? Of is het een IWC MarkII? Of
een PF?

Het is een iig goed om te weten wat mijn volgende
aanwist moet worden om serieus genomen te
worden…

PF Bedoel je zeker PP mee? haha…

haha… jij bent echt te grappig, als je een keer een echt merk in je “collectie” hebt mag je nog een keer komen lachen

Meneer is op zijn tenen getrapt?>X

Wat is “een echt merk”?

Patek Philippe? Of Panerai (uit) Firenze?

Henrik Schreef:

Patek Philippe? Of Panerai (uit) Firenze?

Potferdrie…Dat kan ook natuurlijk.