Gemaakt voor een klant, die net als ik niet gaat voor een imitatie MarineMaster, maar wel voor de mooie wijzerplaat en wijzers. De wijzers hebben randen van geborsteld staal!!
Er is nog een likje verf toegevoegd, en een chapterring van een skx011. Plus een saffier glas. En de Seiko-lumpy.
En het geheel is gestraald met een zeer vals goedje: aluminium-oxide… Daar wordt je horloge echt dof van, grijs zelfs
Rob vraagje vlekt het horloge niet erg?
ik heb namelijk vroeger heel veel gestraald met aluminium-oxide
en had altijd dat mijn onderdelen na montage erg vlekte was voornamelijk
wolfraam en rvs
Als je 'm niet had gestraald, had ik 'm waarschijnlijk mooier gevonden. Maar over smaak valt niet te twisten; als de opdrachtgever er maar blij mee is!
Een detail dat nog onbesproken is: de tip van de secondewijzer! Misschien had ik het mooier gevonden wanneer de de lolliepop een oranje vakje had gehad. Nu schuift de oranje tip de hele tijd langs de oranje chapterring en omdat het zo dicht bij elkaar is, valt de tip weg. De geborstelde wijzers vind ik helemaal top!
Aan de geoxydeerde kast moet ik wennen, maar PVD vind ik meestal ook niet mooi. Gewoon geborsteld zou ik mooier vinden, denk ik.
Maar goed, ik ben nu wel erg op details aan het letten. Daardoor lijkt het of ik de mod niet mooi vind/af wil kraken. Zeker niet! Ik vind het wel lef hebben en je hebt wel een uniek ding.
Je moet dit wel even op het Seiko en Citizen forum zetten. Gewoon om te peilen wat daar de reacties zijn!