Heimdallr Only

Je hebt het er maar druk mee vanavond. De lente hangt zeker in de lucht😉?!

2 likes

Dit was mijn eerste Heimdallr. Was, want ik heb een nieuwe besteld. Een Captain Willard Hommage. Nog even wachten tot Chinees Nieuwjaar voorbij is :slight_smile:

3 likes

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop. :slight_smile:
De Willard die ze hebben is zeer tof.
Heb hem even mogen lenen en zit ook nog te denken om hem aan te schaffen.
Tof horloge verder die eerste Heimdallr van je. :slight_smile:

1 like

Ik ook, want tot nu toe ben ik alleen maar een beetje teleur gesteld. Ik dacht, Heimdallr, da’s iets cools uit Zweden of zo, maar ik zie alleen maar Seiko hommages voorbij komen, eh, pardon, en een Omega hommage.

Evengoed, ik ben benieuwd of er een eigen ontwerp uit die koker komt. Volgen dus.

2 likes

Het is voor mij nog een mysterie of Heimdallr een Chinees merk is, of dat het in China is opgezet door een Zwitser.

Heimdallr de website heeft dezelfde Pascal als eigenaar die deze site runt.
https://www.wickedwatch.ch/about
Na een misluke kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/pearldiver/pearl-diver-the-many-faces-dive-watch-by-w-timepieces?fbclid=IwAR2RAvD9gt1-VfjP2FUcCxdGQ1w2vNEMb66MBAsrZiudhTsEzlaCFlCrWoA&ref=6ff2de&token=4700d642

Is die misschien met homages begonnen in China? Heeft hij daar wat opgezet?

In ieder geval hij had of heeft wel ambities om met meer originele dingen te komen wellicht.

Ik heb ook nog een monster liggen. Ooit voor €90 uit Japan laten komen. Ik moet m een beurtje laten geven maar dan gaat ie ook voor veel geld de verkoop in :smiley:

1 like

Ik had m als vervanging voor de Monster gekocht. Maar ik kon nog geen afstand van m’n Monster doen… Maar goed ook want die zijn weer wat meer waard geworden :innocent:

1 like

Ik heb met mijn Heimdallr wat opstart problemen gehad. En toen moest ik inderdaad iemand contacten in Duitsland (randje Zwitserland). Die heeft toen alles opgelost. Weet niet meer of dat ene Pascal was …

Vriend van mij heeft een Tuna black pvc en die uhm had een hele strakke bezel nu nog, bijna niet aan te draaien eigenlijk. Moest die hem terugsturen naar die Pascal maar die vriend wilde een Willard kopen en had zoiets van kan je korting geven op de Willard? Prima deden ze 40$ eraf hopsakeej.

Opeens refund, vriend had zoiets van wat nu? Sorry sold out. Maar ze hadden er gewoon nog onder andere naam hij die bestellen weer een refund ‘sorry wrong adress.’ Na een tijdje hij helemaal pissig hebben ze eentje gratis opgestuurd naar hem.

Dus ook nog goeie service wel.

1 like

Dat probleem met die bezel had ik ook. Advies was: even de schroefjes los draaien. En daar ging het fout. Niet de juiste schroevendraaier en dus draaide ik 2 schroeven kapot. Gelukkig wel eruit kunnen krijgen en die Pascal (dus waarschijnlijk) heeft de nieuwe schroeven opgestuurd.
Ik draai verder de bezel tosh nooit dus ik vind het prima zoals het nu is.

Ja dat zijn Torx schroeven geloof ik? Het lullige is ik heb wel een schroevendraaier voor Torx maar niet de juiste… Dus ik heb toen geprobeerd hem daarmee te helpen, maar ik had die maat niet. Ik moet toch eens zo’n grote set kopen op aliexpress. Ik heb nu zo’n kleinere set, erg handig maar inderdaad met een platte schroevendraaier ga je ze kapot draaien.

:wink:

2 likes

Omdat ik links ben heb ik die overwogen. :blush:
Uiteindelijk voor de SKX007 homage gegaan, ook in het oranje trouwens.
Hoe is deze?

Prima horloge voor een rechtse rakker :sunglasses:

Het is een Citizen hommage maar dan beter omdat er een Seiko uurwerk inzit :wink:
Het enige dat me tegenstaat is dat de bezel niet helemaal goed zit.

Vervelend van de bezel dat is bij duikers echt klote wanneer dat gebeurd.
Ik zie op Aliexpress wel dat er local returns zijn, en ik had laatst een Heimdallr gekocht waarvan de versie een upgrade had gekregen maar ik vond het eerder een downgrade dus die heb ik gratis retour kunnen sturen.

Dit bedoel ik dan:

De cijfertjes en puntjes van de inlay zijn wel prima uitgelijnd.

1 like

Ik ben er bij de lokale schroevendraaierboer speciaal 1 gaan kopen.

Ai dat ziet wel lomp uit ja… Met de Monster hebben ze hem echt perfect uitgelijnd waarvan foto’s morgen of zo volgen, ik zal hem dan omdoen denk ik. Vanavond ben ik Coos Horlogeloos.

Weet je toevallig uit je hoofd welke maat je moest hebben?

Nee helaas niet. Sorry.

1 like