Hele grote beurt Breitling Aerospace horloge

Ik zoek informatie over waar ik een Breitling Aerospace kan laten restaureren. Het gaat om hele grote beurt.

Zo is het LCD display deels overleden en moet er een nieuw glas in. Kortom: klok is jaren met plezier gedragen, maar nu aan de nodig TLC toe.

Alle tips en adviezen over goeie en betrouwbare adressen zijn welkom.

Zie de foto voor het (zuster)horloge. http://www.breitlingsource.com/watch_details/Professional_23.html

Het voor de hand liggende antwoord is een Breitling Service Center, dit gaat je wel een zak knaken kosten, een E-block vervangen kost je 540 euro, exclusief servicebeurt, sta er niet vreemd van te kijken als je uiteindelijk 1000+ moet afrekenen. Ik weet dat Jan Ubels in Bredevoort een doosje met complete Aerospace uurwerken heeft liggen, dat is nog steeds duur maar in ieder geval aanzienlijk goedkoper dan het officiëel te laten doen. Jan heeft overigens ook een prachtige workshop dus als het enigzins in de buurt is zou ik er langsgaan.

Succes!

Ik ben tot nog toe met mijn Breitling bij Paul v Zeeland geweest en daar is jouw “TLC” mooi gecombineerd met echt vakmanschap.

1000 euro, met een beetje goede zoektocht koop je al bijna een vervangende tweedehands…

@Ratel Paul van Zeeland is dan ook één van de officiële Breitling Service Centra.

@Master_Fan ik heb laatst gevraagd wat een vervangende bezel moest kosten op een dames Breitling, dat was dus 1350,- voor een horloge dat op een goede dag 800 euro waard is.

dan koop je er toch 1 van 800 euro bij en zet je de oude te koop als donor. Of je haalt deze bezel van een tweedehands en zet de rest als donor te koop…

Mijn punt is dat als Breitling de onderdelen heeft ze deze voor een beetje redelijk bedrag aan zouden moeten bieden, dit is bewust ontmoedigingstactiek om je een nieuw horloge te laten kopen… Zo’n bezel mag best 100-150 kosten, maar 1350 gaat nergens over.

1 like

eensch !

En dat is precies de reden waarom ik huiverig ben om een Breitling te kopen…

Mmm, kortom, gaat dus flink wat munten kosten…

Heb je dit horloge defect gekocht, of had je deze al?

Je bent niet de eerste die ik tegenkom met dit soort defecten bij dit model.
Maar je zal wel de eerste zijn die hem ook daadwerkelijk laat repareren mocht je daar voor kiezen.
En dat heeft allemaal te maken met de door Breitling gevraagde (in mijn mening absurde) prijzen.
Je kunt er wel vanuit gaan dat jet het niet gaat redden voor 1000 euro.