Het voor de hand liggende antwoord is een Breitling Service Center, dit gaat je wel een zak knaken kosten, een E-block vervangen kost je 540 euro, exclusief servicebeurt, sta er niet vreemd van te kijken als je uiteindelijk 1000+ moet afrekenen. Ik weet dat Jan Ubels in Bredevoort een doosje met complete Aerospace uurwerken heeft liggen, dat is nog steeds duur maar in ieder geval aanzienlijk goedkoper dan het officiëel te laten doen. Jan heeft overigens ook een prachtige workshop dus als het enigzins in de buurt is zou ik er langsgaan.
@Master_Fan ik heb laatst gevraagd wat een vervangende bezel moest kosten op een dames Breitling, dat was dus 1350,- voor een horloge dat op een goede dag 800 euro waard is.
dan koop je er toch 1 van 800 euro bij en zet je de oude te koop als donor. Of je haalt deze bezel van een tweedehands en zet de rest als donor te koop…
Mijn punt is dat als Breitling de onderdelen heeft ze deze voor een beetje redelijk bedrag aan zouden moeten bieden, dit is bewust ontmoedigingstactiek om je een nieuw horloge te laten kopen… Zo’n bezel mag best 100-150 kosten, maar 1350 gaat nergens over.
Je bent niet de eerste die ik tegenkom met dit soort defecten bij dit model.
Maar je zal wel de eerste zijn die hem ook daadwerkelijk laat repareren mocht je daar voor kiezen.
En dat heeft allemaal te maken met de door Breitling gevraagde (in mijn mening absurde) prijzen.
Je kunt er wel vanuit gaan dat jet het niet gaat redden voor 1000 euro.