Helgray Le Mans

Ik kwam op Kickstarter een nieuw horloge van Helgray tegen. Een vintage geïnspireerde chronograph onder de naam “Le Mans”. De vorige modellen werden, voor zover mij bekend, goed ontvangen en ik zag nog geen topic over dit nieuwe model. De rosé goud accenten zijn natuurlijk vrij specifiek, en je moet er van houden, maar triggeren mij toch op een of andere manier. (De Seiko Astron Djokovic heeft een soortgelijk kleurenschema)

Wat vinden jullie?

groet,

Berend

2 likes

Het horloge spreekt mij wel aan. Voor mij wat aan de grote kant, aangezien ik steeds kleiner ga qua formaat. Laatste aanschaf was 36 mm. Maar voor die prijs en specs en looks lijkt mij het een prima horloge?!

Best leuk maar waarom weer quartz en waarom gelijk 42mm?
Klassieke racing chrono’s zitten zo rond de 35-36 oplopend naar een enkele 38mm.
Maak een mooie 40mm met mechanisch uurwerk, subdials die qua positiekloppen tov de grootte van de wijzerplaat, combineer het met, zoals volgens mij hier ook, de moderne touch van een keramische bezel en ik ga voor de bijl!

1 like

Voor mij ‘one in many’ - niet onderscheidend genoeg. Ook vind ik gouden accenten niet perse sportief.

Inderdaad: Kickstarter horloges, zullen ze het ooit leren?
Altijd hetzelfde opgeklopte verhaal eronder, altijd weer de net-niet specs en dito looks.

Steeds maar weer :upside_down:

Achja, allemaal subjectief gezever natuurlijk, bij anderen zal die vast in de smaak vallen.

Dat goud is mijn smaak ook niet helemaal, maar quartz houdt het betaalbaar (al zou een mechanische klok ook best eens leuk zijn, dat is waar) en 42mm, tja. Het zal best dat een klassieke klok 36mm of zo is, maar ik heb polsen, geen satéprikkers, en 42mm is wat mij betreft een prima maat voor alles wat geen strikte dresser is.

Ik heb de Velox van Leyden Watches gebacked. Beetje een zelfde horloge. Het lijkt er niet op dat 'ie het gaat halen, maar ik heb de Limited Double: voor €300,= 2 stuks naar keuze (in mijn geval worden dat de panda en de DLC uitvoering).

Dan vind ik een Seiko mecaquartz en keramische bezel voor €150,= toch niet gek :smile:

1 like

Met rose goud is niets mis. Ik vind de pvd niet mooi en de stalen zou ik wel willen hebben wanneer de wijzers gewoon zilverkleurig zouden zijn. Hele idee doet me teveel aan mijn Sportura denken die ik toch veel mooier vind.

Precies. De Sportura en de Astron hebben een beetje dezelfde looks als de rose gold versie. Uiteraard is de Astron een stuk duurder, maar de sportura komt dicht in de buurt qua prijs. Persoonlijk zou ik dan ook eerder de sportura kiezen.

Ik vind de rosegoude erg gaaf op de fotos maar ben zelf geen fan van rosegoud om mn pols helaas… En de zilveren variant heeft helaas rose wijzers…
Maar stiekem wil ik die rosevariant wel een keer proberen… Erg mooi design in mijn ogen.

Gaaf maar niet om je pols? Gewoon doen.