Ik zag deze langskomen en heb er volgens mij nog geen post over gezien.
Na de WWII geïnspireerde quartz klokjes uit het volgende project, heeft meneer Helgray een nieuwe release in de planning: een nette racechrono gebaseerd op de chrono’s uit de jaren 60.
Wat opvalt is niet zozeer het klassieke design, maar het gebruikte (Japanse) uurwerk. Het betreft een hybride quartz/mechanisch uurwerk, waarbij quartz wordt gebruikt voor de tijd en het mechanisch gedeelte voor de chronograaf, zodat de secondewijzer vloeiend loopt en de reset de wijzer direct op 0 zet.
Leuk is ook dat het formaat met 40mm bescheiden is gebleven, voor een extra retro gevoel.
Voor de prijs is het zeker een mooi klokje. 't Is dat ie teveel overlap heeft met m’n Monaco, anders had ik wel een mooie zwarte genomen.
Er zijn al flink wat investeerders, waardoor bij elk klokje nu ook een bracelet wordt meegeleverd. Best netjes.
Ziet er aardig uit. Persoonlijk zou ik doorsparen
voor n geheel mechanische chrono.
En dat hoeft niet eens zoveel meer te kosten als
je naar chinese, russische of (vintage) japanse
kijkt.
Ik dacht er ook zo over, maar ik vraag me nu eigenlijk af waarom? Quartz is superieur qua time keeping, onderhoud en hoeft niet te worden opgewonden. De voordelen van een mechanische chronofunctie (sweeping second hand, immediate reset) heb je bij dit klokje ook, dus wat dat betreft is dit best logisch. Best of both worlds.
Dit is de eerste keer dat ik serieus nadenk (edit :nadacht) over een Kickstarter project… Vind het echt een heel erg mooi horloge. Vooral de blauwe en zwarte.
Maar ga toch doorsparen voor wat anders… Al denk ik dat wat anders wel een chrono met blauwe wijzerplaat moet worden, liefst 42mm en volledig mechanisch. En een wat hoger aangeschreven merk. Iemand tips?
Ziet er aardig uit. Persoonlijk zou ik
doorsparen
En dat hoeft niet eens zoveel meer te kosten
als
je naar chinese, russische of (vintage) japanse
kijkt.
Ik dacht er ook zo over, maar ik vraag me nu
eigenlijk af waarom? Quartz is superieur qua time
keeping, onderhoud en hoeft niet te worden
opgewonden. De voordelen van een mechanische
chronofunctie (sweeping second hand, immediate
reset) heb je bij dit klokje ook, dus wat dat
betreft is dit best logisch. Best of both worlds.
Waarom dan geen Seiko 7T94 uurwerk? Volledig quartz en ook een sweeping chronowijzer. Moet er niet aan denken als het mechanische deel kapot gaat. Kost weer handenvol met klauwen.
Ziet er aardig uit. Persoonlijk zou ik
doorsparen
En dat hoeft niet eens zoveel meer te kosten
als
je naar chinese, russische of (vintage)
japanse
kijkt.
eigenlijk af waarom? Quartz is superieur qua
time
betreft is dit best logisch. Best of both
worlds.
Waarom dan geen Seiko 7T94 uurwerk? Volledig
quartz en ook een sweeping chronowijzer. Moet er
niet aan denken als het mechanische deel kapot
gaat. Kost weer handenvol met klauwen.
Je hebt dan volgens mij toch niet de instant reset, of corrigeert ie dat digitaal c.q. dat de secondewijzer n inhaalslag ofzo maakt?
Dan is er voor mij geen toegevoegde waarde v n combi tussen quartz uurwerk en mechanische chrono. Moet je overigens t chronongedeelte opwinden, of wordt ie door t batterij aangedreven?
eigenlijk af waarom? Quartz is superieur qua time
betreft is dit best logisch. Best of both worlds.
Ja, maar geldt veel v jouw punten niet voor de algemene discussie over quartz vs mech?
Ik vind n mechanisch horloge meer charme hebben dan quartz. Voor sport, e.a. tijdmeting dan enkel de tijd aflezen vind ik quartz en digitaal wel prettuger.
Ik was al een tijdje op zoek naar een dergelijke dergelijke chronograaf met 2 subdials en datum op 6, dus toen ik deze zag heb ik me direct aangemeld. Zit zelfs bij de eerste 200
En heel tof dat het zo snel gaat en er een stalen band wordt meegeleverd! Ben benieuwd hoeveel aanmeldingen er zullen komen want dit gaat echt heel snel.
En wat betreft quartz, ik verzamel nu al een tijdje horloges en zit nu op 7 mechanische, tegenover 14 quartz (waaronder ook solar). Geniet van beide types evenveel en de meerprijs van een automatische chrono zie ik niet zo in.
Hele middag dat horloge in mijn hoofd. Laatste klantgesprek vandaag viel zwaar om de aandacht er bij te houden. Doen of toch niet. Vooral in het groen een beauty. Of in het blauw. Dan kan hij prima naast mijn Tissot ‘bestaan’ natuurlijk. Gelukkig hoef je pas later de kleur te kiezen. Ben gek op retro stijl. En dat voor die prijs…Kortom, ik ben een ‘backer’.
Hele middag dat horloge in mijn hoofd. Laatste
klantgesprek vandaag viel zwaar om de aandacht er
bij te houden. Doen of toch niet. Vooral in het
groen een beauty. Of in het blauw. Dan kan hij
prima naast mijn Tissot ‘bestaan’ natuurlijk.
Gelukkig hoef je pas later de kleur te kiezen. Ben
gek op retro stijl. En dat voor die
prijs…Kortom, ik ben een ‘backer’.
Wellicht een gekke vraag, maar zorgt deze hybride oplossing er nu voor dat de secondenwijzer continue sleept, ipv tikt? Of is deze secondenwijzer alleen actief als je de chrono activeert?
Wellicht een gekke vraag, maar zorgt deze hybride
oplossing er nu voor dat de secondenwijzer
continue sleept, ipv tikt? Of is deze
secondenwijzer alleen actief als je de chrono
activeert?
Volgens mij is alleen de chrono wijzer vloeiend. De gewone secondewijzer tikt, deze zit op een subdial dus erg duidelijk zal dat niet zijn
Wellicht een gekke vraag, maar zorgt deze
hybride
oplossing er nu voor dat de secondenwijzer
continue sleept, ipv tikt? Of is deze
secondenwijzer alleen actief als je de chrono
activeert?
Volgens mij is alleen de chrono wijzer vloeiend.
De gewone secondewijzer tikt, deze zit op een
subdial dus erg duidelijk zal dat niet zijn
Hmmm jammer, dan zie ik er denk ik toch maar vanaf. Bedankt voor de info!