Hello from the other side

Oh, ik zie t. Geen idee. :joy::+1:
Is me irl niet opgevallen nog.

Maakt verder ook niet heel veel uit, ga er niet mee terug.
M’n vrouw was -soort van- op slag verliefd… En de bouwkwaliteit is meer -bijna- vintage DJ… En gezien ik een nieuwe DJ heb, stoor ik me al snel aan gerammel ed. Lang verhaal kort; Hij beland om de pols van mijn vrouw. :stuck_out_tongue_winking_eye: Er zit genoeg fijnafstelling in de clasp om hem zelf ook af en toe te kunnen pakken. Dat is dan wel weer leuk!

1 like

Ik wilde het trouwens gewoon even laten weten voor het geval dat je het wel erg zou vinden, nu heb je vaak nog de tijd om hem terug te sturen. Ik weet dat het een vervelende situatie is wanneer een forumlid hier kritisch is over een nieuwe aanschaf. :see_no_evil:

Ik vind hem in ieder geval prachtig en ben zelf eigenlijk op zoek naar iets in de buurt van een Datejust 16233 in plaats van mijn Yacht-Master, iedere keer als ik dat ding om heb dan voelt het gewoon super goed (beetje een throwback naar mijn eerste 16014, maar dan met wat meer kleur en saffierglas). Dat gevoel heb ik minder met de modernere tegenhangers, raar maar waar…

Is deze niet veel beter dan de vintage Datejusts? heeft hij ook nog holle centerlinks en endlinks?
Voor het gevoel zou ik dan voor een vintage Datejust gaan, maar rond de 2000 euro voor dit is wel een super deal.

Jup, holle centers & end link.
Feitelijk is het gewoon ‘een nieuwe vintage dj’. Bang for the bucks?

Beter ga je niet vinden, want een vintage DJ kost 't dubbele.
(ik heb liever een nieuwe Tudor dan een afgekloven DJ)

2 likes

Welkom Niels.

Kijk. Zonder handen in beeld. Dat waardeer ik.

Want de meesten van ons moeten echt, echt eerst even een manicure gaan halen voordat ze er ook maar over peinzen om hun handen in een closeup in beeld te brengen. Brrrrrr.

Gelukkig maar, dan ben je misschien geen nagelbijter. Gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf!

Hoe dan? :rofl:

Welkom hier bij HF !

Van wat ik heb begrepen zijn de kasten hetzelfde als de oude Tudor date+day’s, dus met Rolex kast. Enige wijziging is het logo op de kroon, waar nu gewoon een Tudor schild op staat t.o.v. Rolex kroon.
Ik kan niet verifiëren of het daadwerkelijk om dezelfde kast gaat, want ik heb geen vintage Tudor date+day voor handen om te vergelijken en ben te onbekend met vintage Rolex kasten.

Feit blijft dat ze in dezelfde fabriek gemaakt worden.

Klopt inderdaad. Dit hoort zo (zal wel het lettertype zijn oid). Ik vind het persoonlijk wel een mooi design element.

Welkom op het forum en welkom bij de Prince club :sunglasses:

3 likes

Hello from the other side?
De Berlijnse Muur is toch al lang weg?

Anyway, welkom

Gelijk effe dubbel gechecked, maar het lijkt zo te horen.
De andere op 't forum hebben het ook.

1 like

Welke ref nummer is dit???

Dit is de M76213-0012.

1 like

Kende dit model niet. Is het al een oudere versie? of heb ik een release gemist?

Je hebt geen release gemist. Echter wel het “Tudor Prince only” topic gemist :wink:

De Tudor Prince M76xxx serie is de meest recente Tudor Prince release, volgens mij vanaf midden jaren 2000 verkocht. Inmiddels schijnen ze niet meer gemaakt te worden (hoewel ik dit nooit officieel van Tudor bevestigd heb gezien).

Ze zijn nog nieuw beschikbaar in Hong Kong, maar niemand weet hoe lang nog. Ze gaan dan ook als warme broodjes (zie Prince only topic)

1 like

Ah ok :sweat_smile: ga maar eens door dat topic heen scrollen. Thnx anyway

1 like

Hmm nu ik zo aan het scrollen ben vind ik die M76213-0012 wel echt heel gaaf! Weet je toevallig of die Jetco die ze aanbied een betrouwbare partij is?

1 like

Het Tudor prince Only topic staat vol met Jetco aankopen, volgens mij heeft iedereen goede ervaringen! (ik wel in elk geval)

1 like

Ik heb eergisteren bij ze besteld. Eerst plaats je een order, dan kijken ze beschikbaarheid na. Als je via chrono24 besteld heb je ook nog 's die garantie daar, en tussendoor krijg je een filmpje met de nauwkeurigheid van je horloge en kan je gemakkelijk opvolgen waar je pakket is.

Ik was ook eerst wantrouwig, maar uiteindelijk mezelf wel laten overhalen dat dit de beste manier is om een Daydate in België te verkrijgen nieuw.

1 like

Dus beter via chrono bestellen??

Absoluut! Heb er 2 via jetco. Is echt prima geregeld en betrouwbaar.

1 like

De prijzen van Jetco zijn onderhevig aan wisselkoersen. Desondanks is de vraagprijs via Chrono24 stabiel (voor zover ik gezien heb). Ook dit was voor mij een trigger om via Chrono24 te bestellen:

Kies voor zekerheid met de gratis Chrono24-kopersbescherming: geverifieerde handelaren, betaling via een derdenrekening & echtheidsgarantie.

1 like