Toen ik ging terugzoeken naar mijn voorsteltopic, viel het me pas op dat ik me al die tijd niet officieel had voorgesteld. Ik kwam destijds met een vraag binnenrollen over Rolex en werd toen vriendelijk geholpen. Ben toen een beetje blijven plakken en ontdekte hoe gezellig het hier eigenlijk wel niet kan zijn.
En in de afgelopen jaren leuke ups en mindere downs meegemaakt, zoals het organiseren vd Horlogeforummeeting East in West, en het mindere dat ik redelijk vroeg er zelf tussenuit moest door ziekte van mijn vader.
Maar ook van de vele mini meets, Rikketik bijeenkomsten en de vele threadsts hier heb ik genoten.
Wat mij vooral aantrok op het forum was hoe gemoedelijk het er hier aan toe kan gaan. Hoe vol vertrouwen leden me bijvoorbeeld klokjes toestuurden, onder het mom ākijk maar of je em irl leuk vind, dan mag je t geld overmaken of terugsturenā¦ā En hoe behulpzaam men meestal is als iemand een vraag heeft.
1 van de dingen die mij persoonlijk aansprak Is de diversiteit aan horloges en horlogegerelateerde zaken die hier ter sprake kwamen. Ikzelf heb nl n brede interesse in horloges, v seiko tot rolex. Van gshock tot tourbillon. En alles kan hier ter sprake komen. Ok op replicas na, en soms heeft men even de buik vol v hommages en zelfs de stormvloed aan Seikoās kan voor sommigen even te veel vh goeie zijn, maar meestal Is men best tolerant en respectvol voor elkaars hobby.
Mede dankzij het forum heeft mijn smaak de afgelopen jaren zich ook meer ontwikkeld. Daar waar ik voorheen vooral interesse had voor duikers met een metalen band, ben ik op een gegeven ogenblik meer gaan diversificeren. Niet alleen kwa stijl horloges, zoals fliegers, military en racers, maar ook heb ik de leren bandjes ontdekt. Van de luxe aligators tot de fraaie handgemaakte bandjes die hier op het forum en elders gemaakt worden.
Ik had dat nooit verwacht, omdat ik vooral voor de duurzame metalen banden ging. Maar rubber heeft zo zān praktische kanten en leer heeft zo zān charme. Ik zei wel es dat smaken verschillen. Maar ik heb hierdoor ook gemerkt dat smaken kunnen veranderen. Zo lustte ik als kind geen Spa rood. Maar langzaam aan begon ik het te waarderen, tot zelfs dat ik geregeld een hele fles
tijdens het eten bestelā¦
Ook de charme van vintage horloges, met hun patina en sexy plexi, etc, ben ik meer gaan waarderen. Alleen vind ik het prachtig om te zien, maar minder praktisch om te dragen bij mij dagelijkse werkzaamheden. Dan heb ik persoonlijk liever een stevige duiker met saffierglas.
Door mān werk in de horeca zat ik meestal wel laat hier te posten. 1 van de nachtbrakers
was ik hier. Een fijne afleiding/ontspanning vd dagelijkse werkzaamheden was het om even op het forum te posten.
Maar mān prioriteiten zijn veranderd. Vandaar dat ik heb besloten om niet meer actief te zijn, maar hooguit wat mee te lezen. 25+k posts is wel even genoeg geweest
Voor de duidelijkheid, het heeft niks te maken met de wijzigingen vd laatste tijd. āItās not you, itās meā
Ik wilde wel even netjes afscheid nemen.
Bedankt voor alle leuke jaren en ik hoop dat jullie nog veel plezier zullen hebben met alle Flipper it forward projecten, lekker erop modden, bandjes swappen, fotoās maken⦠maarniksmoet heh!
Grt,
Wing