Hello, goodbye

Toen ik ging terugzoeken naar mijn voorsteltopic, viel het me pas op dat ik me al die tijd niet officieel had voorgesteld. Ik kwam destijds met een vraag binnenrollen over Rolex en werd toen vriendelijk geholpen. Ben toen een beetje blijven plakken en ontdekte hoe gezellig het hier eigenlijk wel niet kan zijn.

En in de afgelopen jaren leuke ups en mindere downs meegemaakt, zoals het organiseren vd Horlogeforummeeting East in West, en het mindere dat ik redelijk vroeg er zelf tussenuit moest door ziekte van mijn vader.
Maar ook van de vele mini meets, Rikketik bijeenkomsten en de vele threadsts hier heb ik genoten.
Wat mij vooral aantrok op het forum was hoe gemoedelijk het er hier aan toe kan gaan. Hoe vol vertrouwen leden me bijvoorbeeld klokjes toestuurden, onder het mom ā€œkijk maar of je em irl leuk vind, dan mag je t geld overmaken of terugsturenā€¦ā€ En hoe behulpzaam men meestal is als iemand een vraag heeft.

1 van de dingen die mij persoonlijk aansprak Is de diversiteit aan horloges en horlogegerelateerde zaken die hier ter sprake kwamen. Ikzelf heb nl n brede interesse in horloges, v seiko tot rolex. Van gshock tot tourbillon. En alles kan hier ter sprake komen. Ok op replicas na, en soms heeft men even de buik vol v hommages en zelfs de stormvloed aan Seiko’s kan voor sommigen even te veel vh goeie zijn, maar meestal Is men best tolerant en respectvol voor elkaars hobby.

Mede dankzij het forum heeft mijn smaak de afgelopen jaren zich ook meer ontwikkeld. Daar waar ik voorheen vooral interesse had voor duikers met een metalen band, ben ik op een gegeven ogenblik meer gaan diversificeren. Niet alleen kwa stijl horloges, zoals fliegers, military en racers, maar ook heb ik de leren bandjes ontdekt. Van de luxe aligators tot de fraaie handgemaakte bandjes die hier op het forum en elders gemaakt worden.
Ik had dat nooit verwacht, omdat ik vooral voor de duurzame metalen banden ging. Maar rubber heeft zo z’n praktische kanten en leer heeft zo z’n charme. Ik zei wel es dat smaken verschillen. Maar ik heb hierdoor ook gemerkt dat smaken kunnen veranderen. Zo lustte ik als kind geen Spa rood. Maar langzaam aan begon ik het te waarderen, tot zelfs dat ik geregeld een hele fles
tijdens het eten bestel…
Ook de charme van vintage horloges, met hun patina en sexy plexi, etc, ben ik meer gaan waarderen. Alleen vind ik het prachtig om te zien, maar minder praktisch om te dragen bij mij dagelijkse werkzaamheden. Dan heb ik persoonlijk liever een stevige duiker met saffierglas.

Door m’n werk in de horeca zat ik meestal wel laat hier te posten. 1 van de nachtbrakers
was ik hier. Een fijne afleiding/ontspanning vd dagelijkse werkzaamheden was het om even op het forum te posten.
Maar m’n prioriteiten zijn veranderd. Vandaar dat ik heb besloten om niet meer actief te zijn, maar hooguit wat mee te lezen. 25+k posts is wel even genoeg geweest :blush:
Voor de duidelijkheid, het heeft niks te maken met de wijzigingen vd laatste tijd. ā€œIt’s not you, it’s meā€ :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik wilde wel even netjes afscheid nemen.

Bedankt voor alle leuke jaren en ik hoop dat jullie nog veel plezier zullen hebben met alle Flipper it forward projecten, lekker erop modden, bandjes swappen, foto’s maken… maarniksmoet heh! :wink:

Grt,
Wing

71 likes

Ik klikte op vind ik leuk, maar eigenlijk is het jammer! Ik hoop toch echt dat we je hier na verloop van tijd weer tegenkomen Wing! Alle goeds iig :thumbsup:

gr, HJR

1 like

Er staat bij het hartje, ā€œik vind dit leukā€, maar persoonlijk vind ik het hartje symbolisch zoveel meer betekenen. Beter dan de thumbup/duimpje omhoog. Het hartje gebruik ik ook voor als iemand bijvoorbeeld overleden is en ik met iemand mee leef. Ik zou dan een duimpje omhoog niet gepast vinden.

Dus dank je wel voor het hartje. En je toelichting :slight_smile:

Blijf van je horloges genieten Wing, dan denk je vast nog regelmatig aan ons :slight_smile:

Jammer, maar begrijpelijk. Ennuh je kunt zo af en toe gewoon ff een post er doorheen duwen…niets of niemand die je tegenhoudt:sunglasses:

Ps klassieke afscheidsregel inderdaad… ā€œIt’s not you, it’s meā€. ā€˜Can’t Stand Ya’ had er ook een handje van :joy: :joy:

1 like

Verdorie dan, nu snap ik je nickname pas… En juist dan neem je afscheid…
Anyways, bedankt en het beste dan maar!

2 likes

Jammer, maar hopelijk ga je ons missen en kom je uiteindelijk gewoon op je besluit terug. :wink:

1 like

Hoi Wing,

Vind het erg jammer dat je (voorlopig) niet meer actief deel zal nemen. Hoop je nog eens tegen te komen en je weet me te vinden voor koffie. Het ga je goed :+1:

Groet Bram

1 like

Sorry, voorstel afgewezen.

3 likes

Jeetje Wing! Dit zag ik niet aankomen. ZĆ©ker niet na de laatste ā€œFlipper-it-Forwardā€ ontwikkelingen. Ik ga er dan ook vanuit dat het gewoon een soort van HF-sabbatical is. Tijdje rust op dit gebied kan ook geen kwaad.
Ik heb de contacten met jou altijd goed kunnen waarderen. Ik klopte nooit voor niets voor bepaalde adviezen bij jou aan. En ook de persoonlijke ontmoetingen vond ik altijd zeer leuk maar altijd te kort, uurtje in de lunchpauze is met jou en jouw ethousiasme veel te kort.

Nog een leuke anekdote van onze eerste ontmoeting (dat zal rond 2011 geweest zijn) bij een cafƩ in het centrum van Den Haag. Na wat PB contact voor de afspraak vertelde je als laatste, let op, ik ben een Chinees dus dat kan niet missen. Inderdaad lekker makkelijk.
Ik kwam bij het terras, we hadden binnen afgesproken. Voor de ingang stond een Chinese man met een dikke camera op zijn buik voor de deur heen en weer te wippen. Ik dacht, dĆ t moet onze Wing zijn.
Ik sprak hem aan: Wing?!? Begon de man in het chinees/engels tegen mij aan te praten. Het bleek een toerist te zijn. Toen ik door het raam naar binnen keek ontwaarde ik een ander chinees gezicht dat wĆØl bij de juiste Wing hoorde.

Het ga je goed en we houden zƩker contact!

Maarten

8 likes

Hey Wing.

respect voor je besluit, maar je kunt er toch best afentoe eens een stuk tekst tussen proppen en laten weten hoe het met je gaat ?
goodbye is ook zo definitief, kijk het even aan en over een maandje denk je er vast anders over.

iig bedankt voor je inzet en aanwezigheid het HF is mede dankzij jouw inzet
toch een heel leuke site geworden en gebleven.

grt. Gerard

2 likes

Jammer Wing, gelukkig hoeft het genieten van horloges niet te stoppen en zien we nog eens terug hier. :thumbsup:

1 like

Jammer! Ik zie je inderdaad wel als een toevoeging aan het forum. (In hoeverre ik hier iets over mag zeggen, ben geen oude garde). Flipper it forward vind ik echt een van die mooie dingen van het forum, en ik herken je voornamelijk als nachtbrigade ja ;).
De deur blijft open wat mij betreft :sunglasses:

2 likes

Jammer! Maar laat ik dan toch op de valreep eens aan je vragen waar je gebruikersnaam voor staat? :wink:

1 like

Zie de laatste zin van zijn bericht :wink:

3 likes

Haha…mooi verhaal :slight_smile:

1 like

Ik ben ook veel minder actief door andere prioriteiten en baan. MAar geloof me alleen lezen zonder af en toe toch te reageren is bijna onmogelijk. :wink:

2 likes

He Wing, jammer maar geheel begrijpelijk. Altijd genoten van je late bijdragen die ik altijd 's morgens als eerste voorgeschoteld kreeg.

Leuk je in ieder geval eens in het echt ontmoet te hebben, gezien jouw flipperbeleid is dat al een zeldzaamheid. Ik wens je veel leesplezier en mocht het toch weer gaan kriebelen…je weet ons te vinden :wink:

Het ga je goed!

1 like

Damn Wing…nou blijven er maar weinig nachtbrakers over.
Je kon er de klok (in dit geval horloge ) er op gelijk zetten dat er zo rond 02:00 een paar reactie’s van jouw zouden komen die ik altijd met plezier las.

Wat je prio’s ook zijn,vervul ze met verve en plezier.

1 like

Nou, hartelijk bedankt voor je bijdrage en hopelijk tot ziens :+1:

1 like