Hello HF

Van harte welkom op ons mooie forum!

Welkom op HF, veel plezier hier gewenst! Ω Als advies van mij: even sparen en beginnen met het aanschaffen van een mooie vintage OmegaΩ

Welkom collega :wave:t2:

Welkom! En als je bij een Zwitsers bedrijf werkt ben je toch verplicht om een Zwitsers horloge te dragen? :wink:

Ik zou als ik jou was gaan voor een mooie Zwitserse automaat en Tissot is een goed merk om mee te beginnen. Een oud merk met veel innovaties, bewezen kwaliteit en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Er staat er nu een te koop op het forum die aan jou wensen voldoet;

Meer heb je niet nodig. Netjes genoeg voor op kantoor, casual genoeg voor in het weekend en ga je af en toe varen of zwemmen dan zit je met 100 meter waterdichtheid veilig.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom bij dit Nederlandstalige HorlogeForum met internationale allure!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom

Beste,
welkom op HF!

Welkom!

Als ik kijk naar prijs/kwaliteit en Zwitsers, dan hebben zowel Hamilton, Certina, Mido als Oris erg mooie modellen.

Hoi Kobe welkom op het forum. Leuke intro en goed om na te denken voor je tot aankoop overgaat :blush: hier mijn antwoord wat ik zelf zou doen:

  1. Juwelier
  2. Doorsparen met je tissot quartz aan de pols.
  3. Budgetwatches geen goed plan je wilt toch meer daarna.
  4. Automaat

Inderdaad. Als ook occasion n optie is, gaat er n wereld open.

  1. Online, vooral als t n occasion is. Wel zorgen dat je niet getild wordt, door bv betalen met creditcard waar mogelijk, face2face overdracht, etc.
  2. Beginnen met budget. Als je bv kijkt naar de inflatie van Rolex, valt daar voor sommigen vast niet tegenop te sparen.
  3. Niet een specifiek model, maar je zou ook kunnen rondkijken bij Tissot, Hamilton, Eterna, Certina, Swatch. In t occasion segment valt er vast wel wat te vinden.
  4. Mechanisch. Tov quartz heeft.dat toch iets magisch.

Polish_20200130_155114516
Tja en een budget van €500,-, automaat daar is heel wat moois voor te koop :+1:

Welkom op het forum!

Keuzes zijn altijd persoonlijk maar in mijn beleving geldt het volgende:

  • Horloge kopen bij een juwelier heeft als grote voordeel dat je het kan passen (zelfs meerdere keren). Als je niet goed bekend bent met jouw smaak -en horloges in het algemeen- denk je niet snel na over hoe iets kan staan op je pols. Ik heb heel mooie horloges verkocht omdat er geen “klik” was op mijn pols.
  • Een aankoop bij een juwelier is verder geen bijzondere ervaring (tenzij je bijvoorbeeld de eigenaar goed kent, maar het voelt veelal nep) en soms kan je online beter af zijn wegens betere prijs of snellere levering. Wees dan zeker dat je het model echt leuk vindt.
  • Doorsparen voor het horloge dat je echt wilt raad ik zeker aan, maar niet meteen beginnen bij het plafond van je budget. Een horloge is maar een horloge, ook eentje van duizenden euro’s. Soms kan je beter de collectie langzaam opbouwen en zo ontdekken wat je leuk vindt (groot/klein, chrono/3 hander, zwart/kleur, 316L/titanium etc etc).

Mijn voorkeur gaat uit naar de Seiko 5
image

Just my two eurocentjes

1 like

welkom!

1 like

Een mooie BMC kopen!
Valt Stromer volgens mij onder.:wink:

1 like

Welkom op het forum!! Succes met het in toom houden van deze gekte! :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Niet meer :wink:

Welkom :grin:

Welkom op het forum streekgenoot.
Als beginnend liefhebber zou ik wegblijven van 2dehands en MP, te veel gerommel tegenwoordig.
Kies gerust een automaat maar neem eerst je tijd en kijk goed rond voor je een besluit neemt welke je aankoop. Kijk ook even naam microbrands, er zitten ook mooie horloges tussen voor een goede prijs.

En pas op, voor je het weet ben je besmet met horlogeritus :smile:

Bedankt voor de welkom allemaal.
De kop is er af, net men eerste gekocht hier op het forum. Tot zover de geduldige aanpak :joy:

Ik hou m nog even geheim, en post hem binnen 2 weekjes als ie rond men pols zit.
Eerst nog even skiën, maar kan niet wachten :crazy_face:

5 likes