Hello HF

Hi all,

Ik ben nieuw hier dus wou even hallo zeggen.
Happy to be here :slight_smile:

Ik ben 34j, woon Brugge ( BE ), ben gelukkig getrouwd en heb 2 jongens van 5&7. In mijn vrije tijd ga ik fietsen of zwemmen. Ik werk voor een Zwitsers bedrijf die Speedpedelecs maakt ( www.stromerbike.com ).

Tot één maand geleden had ik 'm niet zo begrepen, die dure horloges.
Totdat m’n collega @JantjeContant (HFmember) een Rolex kocht en dat ging het balletje rollen. Vervolgens kwam ik hier terecht, en nu ben ik helemaal infected.
Sindsdien zoek ik dus dagelijks naar plaatjes en listings van al dit moois. bedankt héé :smiley:
Helaas heb ik nog geen noemenswaardige horloges ( Hugo Boss :flushed: ), maar laat ons daar maar meteen verandering in brengen.

4 vraagjes wat jullie zouden doen

  1. juwelier of online
  2. doorsparen of toch maar beginnen met budget
  3. Jullie favo zwiterse budgetwatches ? ik wil graag een zwitserse automaat, maar €€€ :frowning:
  4. to Quartz or not to Quartz ( Ga ik me beklagen dat ik nu voor een Tissot quartz ga ipv doorsparen voor de automaat?

Ben op zoek naar een eerste horloge, iets sportief, automatic en budget <500. shortlist met m’n + en -
ORIENT FAA02005D RAY II ( 219eur + alles )

ORIENT FAA02009D MAKO II ( 209eur - mineral + pepsi color )

ORIENT RA-AA0006L KAMASU MAKO III ( - rubberen band + saffier )

Seiko 5

TISSOT V8 QUARTZ CHRONOGRAPH ( - Quartz + Tissot )

:v:

26 likes

Welkom, vind de Tissot wel erg fraai

1 like

Welkom op HF!

De ellende met als je iets wilt, is dat je soms geen genoegen neemt met ‘minder’ (lees; niet wat je wilt), MAAR! Een zwitserse automaat hoeft geen rib uit je lijf te kosten. Zie uit je plaatjes erg naar duiker neigen:

gebruikt moet dit ook te doen zijn denk ik.

En zo is er nog veel meer ETA en anders spul te krijgen onder de 1000e.

Wat je zelf leuk vind. Toen ik mijn eerste ‘echte’ horloge kocht wilde ik ook graag een automaat. Nu kijk ik ook wel eens naar een quartz :slight_smile: Elke dag opwinden en verstellen is ook zoiets als je meerdere horloges in de roulatie hebt :wink:

Succes en veel plezier hier!

4 likes

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

1 like

Welkom!

Ik zou toch voor een automaat gaan, als het je 1e horloge wordt draag je hem veel dus hoef je niet telkens te vertellen.

Je hebt ook nog de oude 5jes van seiko bijv :

TK. Seiko SNZF17J1 Sea-Urchin.

3 likes

Welkom !
De Seiko 5 lijn is heel goed, betrouwbaar en kan overal worden geserviced.

2 likes

Welkom! Starten met Seikootjes en Oriënt is slim. Dan een poosje rondkijken en oriënteren en dan je slag slaan. Ooit kom je uit bij Grand Seiko of Rolex.

2 likes

Goedemorgen en welkom :slightly_smiling_face:

Dan denk ik aan heel veel Seiko :+1:t4:
Nog heel even een vraag (namens iedereen, denk ik) : nieuw of bijna-nieuw?
Dat scheelt namelijk een boel.

3 likes

moet niet noodzakelijk nieuw, maar wil mezelf niet opzadelen met namaak. Geen zin om slag te slaan op 2dehands of MP en dan uiteindelijk nooit zeker te zijn.

minstens 8,5/10
Hier op HF of bij juwelier dus ?

Can’t go wrong. Komt mooi spul voorbij hier in het blauw hoor :wink:

1 like

Binnenkort mogelijk een inkoop actie voor een leuke Invicta. Misschien dat zoiets ook iets is.:wink:

2 likes

Welkom op dit, zeker niet, virusvrije horloge forum.

Succes met jouw huidige keuze en met alle toekomstige. Haha, want dat is zeker: eenmaal besmet zit je in de penarie

PS: ‘bijna nieuw’ kopen scheelt een berg geld. Kijk eens in het blauwe gedeelte hier…

2 likes

:+1:t4::+1:t4:

:nerd_face::point_down:t4::point_down:t4:

moest niet te lang denken, staat er al op :wink:

3 likes

Ben er mee bezig. Maar ja op zondag is communiceren altijd lastig en het is nu maandag ochtend…:frowning:

Welkom
Ja een automaat is wel het mooiste natuurlijk
Misschien is Steinhart iets voor jou betaalbaar en goed.
Maar er zijn er vele mooie.
Succes en veel plezier hier.

3 likes

Welkom op het forum.
Veel lees en kijk plezier.
Met een Seiko ga je nooit mis en kan je al prima van een goed horloge genieten <500,-
Bij twijfel nog even doorsparen voor een Tissot.

Welkom bij de club.

:wave: :wave: bedankt allen.

Ik duik er straks in, heb gezien dat ik vanaf heden ook PM kan versturen…:money_with_wings:

1 like