Hellup! G-shock combiband op 5610

T lukt me niet! Kan het niet? (ik dacht dat ie gewoon compatible was…)
De endlinks zijn verschillend van vorm. De rechter past, de linker niet.
Ligt t aan mij? Of past t gewoon niet? Of heeft eentje een verkeerde endlink?
Jullie grenzeloze kennis wordt gewaardeerd!
Deze g-shock heb ik:

En daar wil ik deze combi op monteren:

https://www.watchbattery.co.uk/shop/products/WSCS-10440757.shtml

Zou gewoon moeten passen… weet alleen dat het monteren van de normale band al een pain in the *ss is. 1x gedaan, sindsdien niet meer er af gehaald. Wellicht youtube filmpje zoeken voor pro tips?

1 like

Ik heb dezelfde, met combi bracelet. Moet passen. Is inderdaad even een gedoe. Past precies/net aan. Dat is met de gewone band ook zo.

1 like

Dank voor de geruststellende eerste reacties… even kinders afspoelen en dan verder friemelen…

1 like

Ja past. Haal anders de bezel ring eraf. De 4 kleine schroefjes aan de zijkanten. Geven je net wat meer bewegingsvrijheid.

1 like

Wat mij hielp na vloeken en tieren is het volgende:

Dit ook idd :ok_hand:

-zorg ervoor dat de pushpin aan één kant half uit de endlink steekt (het beste aan de kant die voor jou het lastigst is)
-Steek de pushpin schuin in de lug-hole
-als de pushpin goed in de lughole zit, duw je de endlink naar de kant waar de pushpin in de lughole is gegaan, totdat de endlink tussen de 2 lugs valt
-hierna kan je best makkelijk de laatste lughole vullen met de pushpin. Een goede tool helpt hierbij.

1 like

Bezel af, dunnere pushpin erin… weer een stapje verder. Nog even verder vloeken…

1 like

Je moet de endlink onder de juiste hoek houden met erin zetten, anders gaat het niet lukken.

Dus de endlink onder een hoek van zo’n 30% o.i.d.

3 likes

Godverdegodverdegodver
Bergeon gesloop, pushpin gesloopt en nog geen mm verder.
Misschien verder gaan wanneer de temperatuur onder de 20 zakt.

Dit filmpje legt uit hoe je het moet doen:

1 like

Volgens mij heb ik diezelfde combi. In een minuut er op gezet, geen enkel probleem. Even die sprongbars helpen met een bandentooltje. Maar dat lijkt bij jou mis te gaan zo te zien.

1 like

gif_(15)

5 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

1 like

Schadenfreude, hebt blijft leuk maar ik voel echt met je mee :wink:

1 like

Ja en op een gegeven moment zie je de lug-hole steeds groter worden door de schade die je aanricht met dat gepiel maar echt niet dat het dan ook makkelijker gaat…

1 like

1 like

Trustuh allemaal

3 likes
1 like

Lekker slapen en zo hoort het er uiteindelijk uit te zien, heb ik niet zelf hoeven doen goddank

2 likes