Hellup kast zit vast en aparte vorm

Goedemiddag,
Ik heb een NA binnen maar.krijg de kast met geen mogelijkheid open.
Hebben jullie tips?

Ik zie ook geen dekselrand.
Kijk ik ergens overheen?

Tips zijn zeer welkom.

1 like

Dit lijkt mij een binnenkast/buitenkast samenstelling.
Denk dat je door tegen het glas te duwen de binnenkast eruit kunt dukken

2 likes

Aan de opening achter de kroon te zien moet het achterstuk met uurwerk en al toch verwijderd kunnen worden.

3 likes

Tegen het glas duwen? Okay aan de randen drukken zou moeten werken?
Moet ik nog koelen of verhitten?

Nee, gewoon met beleid duwen. Het kan zijn dat er pakketjes ingeduwd moeten worden als de binnenkast er deels uit is.

1 like

Hij zit knap vast maar ik ga het proberen

Ik denk er meer aan om een goede, “fixed” klemdekselopener te gebruiken en ik zou 'm hier tegenaan zetten, precies tussen de 2 delen in:

Maar is makkelijk praten als je hem niet in handen hebt. Tegen het glas aanduwen - I don’t think so. :thinking:

In de hoeken aan de achterkant bij de band aanzetten zie je dat ie geklemd zit. Ik heb het ook met duwen geprobeerd en nu een mooie barst in het glas. Er is vast een soort speciaal gereedschap voor

1 like

Wat verzonnen ze toch niet allemaal in de jaren '70… :sweat_smile:

2 likes

Ik heb inderdaad geprobeerd om hem daar los te wippen maar een fixed klemdekselopener heb ik. IL heb een goed handtooltje en geprobeerd met een scalpel of er een dekselrand op de hoeken losser is te maken. Resultaat is een klein beetje
Ruimte op de hoek. Verder niks.

2 likes

De pest is, dat met een beetje pech je een ongevulcaniseerde pakking hebt; die nu als een soort gesmolten drop de hele boel nog eens extra bij elkaar houdt. Het schoonmaken van wat je dan uiteindelijk aantreft is echt geen feest…

4 likes

Nou zo voelt het inderdaad wel vandaar de gedachte om het geheel in de vriezer te leggen dan wordt het misschien wat brosser.

1 like

Tja tis wel mooi zo een passing. Maar praktisch is tie niet.

Heel herkenbaar dit :joy:

Deze kast lijkt op deze van Seiko die ik heb en daar koet ik echt de binnenkast naar buiten duwen.

Zie je in de laatste foto’s de palletjes?

2 likes

Maar die Seiko is dan ook véél makkelijker te demonteren.

1 like

Ik ga de druktruc gewoon met beleid toepassen.
T leven is prutsen soms :upside_down_face:

3 likes

Zo is het maar net :grin:

1 like

Eigenlijk zat ik te denken de bodem te klemmen in een klein bankschroefje en de de bovenkast de proberen te liften. Maar ik weet niet of de zijkant van de kast genoeg sterkte heeft…

1 like

:sweat: :sweat_smile:

1 like

Er zullen waarschijnlijk in de hoeken ook van die palletjes zitten. mogelijk dat die wat beter schuiven als je vanaf de achterkant een drupje kruipolie in de hoeken laat lopen.

Zou bij het drukken sowieso op de randen van het glas drukken, niet in het midden.

1 like