Hellup, krijg de bezel ring er niet op

Heb je al geprobeerd de O ring met wat siliconen vet vast te plakken?
Die ring komt makkelijk van z’n plaats bij het vast klikken van de bezel.

Yup, O-ring zit lekker in het vet

1 like

Wellicht overbodig, je probeert ineens gelijkmatig de bezel erop te drukken?

Nee, onder een hoek. Net zoals je 'm eraf haalt. Ik heb dit vaker gedaan zonder problemen maar dit keer lukt het dus niet. Ik vermoed omdat de opstaande delen van de klikring of te veel omhoog staan of te veel naar beneden. In elk geval, ik krijg ze niet goed.

Dan gaat het wellicht daar fout. Je moet wel proberen hem gelijkmatig/recht erop te drukken.

Hier met een tool:

We gaan morgen weer een poging wagen…

1 like

Nee, helaas. Gaat 'm niet worden, ik ben bang dat ik aan een nieuwe klikring toe ben :frowning:

Is er iets abnormaals te zien aan die click ring dan? Zelfs als je de deeltjes die omhoog in de putjes van de bezel “klikken” een beetje bijbuigt om hem minder gemakkelijk te laten draaien zou (dus omhoog) zou je hem er nog gewoon op moeten kunnen klikken.

Misschien doe je het al, maar voordat ik een persje had legde ik een groot dik boek op de caseback. Je hebt dan met beide onderarmen op het boek meer controle (je kunt rechter drukken) dan als je met je handpalm kunt, en je kunt meer kracht zetten. Beter nog is een houten plank, dat buigt minder door dan een boek.

1 like

Ik zie niets bijzonders maar ik voel 'm niet klikken, bezel ligt er los op. Ring is vlak, pennetjes vallen netjes in de kast, o-ring zit er netjes en ingevet in en de 2 deeltjes staan omhoog maar niet overdreven of zo, ook niet verbogen iod.

maak eens een foto van de ring voor dat je een vast klik poging onderneemt.

Mij wou het ook niet lukken met mijn 2 Citizens waar ik bezels van wilde ruilen. Ik heb toen de veer wat vast geplakt met siliconenvet en presto klik vast in 2 tellen.

Volgt (wederom) morgen :wink:

Dik boek, Ikea broodplank, horloge ertussen en je knie er op zetten. Werkt altijd.

Update: hij zit erop! Maar dat was niet mijn verdienste… Niet omdat ik niet weet hoe maar het lukte om de een of andere reden niet. Er moest nog iets naar Monsterwatches voor een kleine reparatie en Rob heeft dit gelijk als service meegenomen.

Zo, nu is mijn Turtle af; lollipop secondewijzer, vlak saffier, coinbezel (sorry @HanDavinci) en een Uncle Seiko stalen band.

3 likes