Hellup, krijg de bezel ring er niet op

Vreemd, het is een klusje wat ik vaker heb gedaan. Seiko Turtle bezel er met een “botermesje” afgehaald, oude insert verwijderd, 3M ringetje erop voor de nieuwe insert en terugklikken maar.

Niet dus; wat ik ook doe hij klikt er niet goed op. De klik is maar lichtjes en je tilt de ring er zo weer vanaf, de ring lijkt ook iets omhoog gedrukt te worden?

Tips, trucs @HanDavinci ? Zijn welkom.

Wat bedoel je met ring? Foto’s?

De bezel click ring zou ik dan weer even gladstrijken met een houtje c.q. tandenstoker terwijl je hem op de 2 puntjes in de kast vastdrukt.

1 like

Dit noem ik de bezelring (foto van internet)

Dat is een bezel. De bezel click ring is het ringetje die in je kast valt. Je moet even kijken of die recht is, en of je pakking nog op de juiste plek zit. Meer is er niet :man_shrugging:

Ide stil eens!

4 likes

Gewoon even opsturen naar @HanDavinci in plaats van zelf gaan prutsen. Of naar mij opsturen. Dan maak ik er even een berg krassen op terwijl ik mijzelf richting EHBO post aanrommel.

8 likes

https://www.horlogeforum.nl/t/candides-horloge-projecten/108378

Haha de blauwe maandag mod-carrière, zoals je nu je blauwe maandag vintage-periode hebt :joy:

6 likes

:joy::joy:je zag 'm typen!

4 likes

Haha ja dat is het nieuwe gebbetje. Het állernieuwste gebbetje is dat je als je wordt genoemd niks meer typt. Dan staat die ander voor gek met een loze opmerking. :joy:

3 likes

:crazy_face:

1 like

Helder, met zo weinig onderdelen snapte ik ook niet waarom het niet lukt maar ik ga even de ring checken en zorgen dat ie vlak is. Fingers crossed… :crossed_fingers:

1 like

En even ingetapet.

3 likes

Ik heb daar tegenwoordig professionele snijhandschoenen voor. Want die dunne scheermesjes blijven het beste werken :sunglasses:

Leg de bezel op het horloge, dan met de bezelkant op een tafel leggen en op de caseback drukken tot hij vastklikt…

En brandvaste hoezen voor over je schoenen toch?

1 like

Nee. Ik draag tegenwoordig IKEA slofjes van €1,99 (alleen met Family card) tijdens het modden.
njuta-pantoffels-zwart__0373225_PE553640_S4

Hiervan heb ik nog 8 paar in de kast liggen.

Je moet vooruit denken hè :man_shrugging:t2:

3 likes

6 likes

In de bezel zit een rubber O ringetje.
Dit moet exact op de juiste plaats zitten anders krijg je
de bezel er gegarandeerd niet op.
Ook is het van belang dat de veerring (met de lipjes) precies
in de groeve van de kast past.
Evt. aandrukken met een satéstokje.
Als alles goed gaat geeft de bezel een duidelijke klik als hij
goed wordt vast gedrukt.
Dit zou niet al te veel kracht nodig moeten hebben.

Hee. Evil Angel handschoenen. Je blijft verassen. :slight_smile:

Maarreh @Proenski, vier uur om het even te checken? Gelukt?

1 like

Nee, helaas. Klikring is vlak, ligt op de goede plek, O-ring zit netjes in de bezel maar met geen mogelijkheid krijg ik het goed :frowning:

Volgens mij moet ik aan een nieuw/ ander klikringetje. Ik heb dit ook eens met een SKX gehad en toen tijdens mijn pogingen de klikring gebroken. Toen ik een nieuwe ring had zat de bezel er zo weer goed op. Het luistert blijkbaar heel nauw.

Iemand nog zo’n ringetje liggen? :wink: