Hellup! Welke vintage-achtige klok is het leukste

Bulova :ok_hand:t2: hele gave kleur wijzerplaat :slightly_smiling_face:

2 likes

Zowel de HMS002 (38mm) als de HMS003 (36mm) zijn € 435,60 inclusief gratis verzending binnen de EU. Netjes, toch?

Op staal komt ie op € 508,20. Als die € 8,20 een struikelblok is voor @hharry dan krijgt ie die wel van mij :tada:

8 likes

De Super Seville 70`s past ook net in het budget, 499,- niet zo uitgesproken misschien - tenzij in goud wat weer swag is dus vintage - maar allround gaat wellicht langer mee. En die uuwerken zijn voor die prijs niet te verslaan.

(https://www.horloge.nl/bulova-super-seville-klassiek-quartz-horloge-met-hoge-precisie-uurwerk-en-datum-96b440)
www.horloge.nl/bulova-super-seville-klassiek-quartz-horloge-met-hoge-precisie-uurwerk-en-datum-96b440.htm

8 likes

Uit jouw lijstje de Presage en als het wat anders mag zijn
de hier voorgestelde Bambino.
De kleur mag je zelf kiezen :grinning:

2 likes

4 likes

In dat segment ga je uit van “opverslijten” of “verkopen met veel verlies”.

Iets oprekken en je hebt voor dezelfde kost (maar hogere start inleg) veel meer horloge.

Ach gewoon tweedehands of echt vintage.

3 likes

Van deze vier? Op zeker de Bulova!

2 likes

De rado xl diver ligt wel wat hoger in prijs.
De bulova zou ook kunnen in t nieuwe type 43.5mm zonder datum met natuurlijk t stukje geschiedenis.
De vintage chronograaf zijn er hier op forum wel meer te vinden, blijft nog budget over voor 2e horloge

1 like

Ik vind dit wel een mooie vintage klok.

12 likes

Gutmensch die je er bent! Mooi!!

1 like

Ik heb besloten om dit horloge gewoon te gaan dragen zonder oogpunt van door verkopen of inruilen. Het is vloeken in de kerk maar het is niet anders🤣

De Bulova, zonder twijfel.

1 like

1 like

Ja maar wel van de verkeerde periode, de zaaddodende eerste helft van de jaren 60. Dat tijdperk mogen ze wat mij betreft schrappen uit de geschiedenisboeken :innocent:

Uit het openingstopic: absoluut de Bulova; prachtig horloge :ok_hand:

2 likes

De Bulova is toch het mest uitgesproken retro. Als je met het uurwerk tevreden bent dan denk ik dat die het aantrekkelijkst is. Die Citizen Forza vind ik weinig overtuigend als ‘retro’ optie.

2 likes

Deze misschien ccitizen tsuki-yomi

Als ik jouw voorkeuze lijst bekijk mag ik dan concluderen dat je jaren 70 retro zoekt?

1 like

Bulova, maar dan inderdaad de nieuwe “gouden” Super Seville.

Vintage inspired, veel horloge voor het geld en in zeker zin kleurrijk, als in: niet opvallend maar zeker opvallend genoeg eyecatcher om een gesprek op gang te brengen. Ik krijg er in ieder geval veel leuke reacties op.

De mijne.

10 likes

De presage :wink:.

1 like