Hellup! Welke vintage-achtige klok is het leukste

Ik heb na jaren weer de behoefte om een horloge te kopen.
Nu ben ik al jaren niet meer zo actief qua horloges dus ik doe even een beroep op de collectieve wijsheid van dit forum.

Ik heb een budget van max.500 en geen cent meer. Dus kom niet met alternatieven aan die duurder zijn want dat is uitgesloten.:rofl:

Mijn voorkeur gaat uit naar een kleurrijk horloge die veel vintage of retro kenmerken heeft
De voornaamste kandidaten zijn:

Leuk uurwerk, en fraaie opgelegde indexes. Lekkere opvallende kleur.

Tweede:

Mijn favoriete merk en een mooie rustige uitstraling met een donkerbruine dial

Vooral een praktisch horloge maar wel fraai en ook retro genoeg

Een mooi.geproportioneerde klok met uitstraling en leuke kleuren.

Welke wordt het ?

14 likes

Natuurlijk de Bulova Jet Star.

Maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk.
Mooi dial.
Goede maat.
Sweeping seconds.
Uiterst nauwkeurig.
Binnen de prijs budget.
Keuze uit 3 of 4 kleuren dials.
And last but not least, saffier glas.

7 likes

De Bulova uiteraard.

4 likes

Van wat je hier laat zien natuurlijk de Bulova want,

3 likes

Ik zou de Seiko Pressage kiezen. Degelijk en betaalbaar. Mooi model ook :slight_smile:

1 like

Van wat je hier laat zien absoluut de sixties-style Seiko.

De Citizen is in het echie exact wat het is, zeg maar, een wat clunky geïntegreerd horloge met prima afwerking voor het geld, maar het ziet er ook uit als een horloge van 300 piek.

Bulova’s vind ik wel geinig zo lang ze een 262kHz uurwerk hebben, maar ik zou oranje en rood in één object niet kunnen hebben, en ik heb geen woorden voor die beige-groene Seiko chronograaf. Brrr. Overigens denk ik dat de Bulova snel gaat vervelen omwille van de novelty-kleur.

Zelf zou ik een dresswatch pakken.

Seiko SRPE43J1

Orient Bambino RA-AC0M13N

Orient Bambino RA-AC0M11Y
image

Alledrie 38mm. Allebei tijdloos en zeer goed afgewerkt voor het geld. Want ja, als je vintage vibes wilt moet je toch iets pakken wat in de jaren zestig als gewoon horloge werd gezien.

En ja, ik laat expres de 40mm versies en erger terzijde. Vintage, daar hoort ook een zekere maatvoering bij.

14 likes

De Bulova is heel leuk. Ik vrees voor je dat hij wel een beetje een hoog gimmick-gehalte heeft. Kans is aanwezig dat je er dan snel op uitgekeken bent.

De Presage lijkt goed bij je criteria te passen. Zelfs die glimmende links in de band voegen iets toe aan het retro ontwerp.

De Seiko chrono is wel een heel merkwaardige potpourri van slechte ideeen.

De Citizen is een hele matige poging om mee te delen in het succes van de PRX. Speaking of which! I’m had gekozen voor een PRX.

IMG_1151

4 likes

Tja. De PRX is dan weer een hele matige poging om te delen in het succes van een APRO. :slight_smile: En in het echie net zo clunky als de Citizen, want in principe zouden dit soort horloges nooit boven de 9mm dikte moeten komen.

Als je dat al doet zou ik de 35mm pakken, die is maar 10,9mm dik (wat nog steeds niet klein oogt) en draagt wat minder lomp, want de 40mm zijn beste units.

Het voordeel van de Eco-Drive titaan is dat het natuurlijk titaan is. Die voel je niet, ook al is hij niet zo elegant als het heurt.

4 likes

Presage van Seiko, of Bambino van Orient.

Ah kijk, @Fate_Amenable_To_Change was me net voor en heeft zelfs er plaatjes bij :+1:t4:

1 like

Een Geckota:

7 likes

Timex 1972 reissue

Lekker kleurrijk

8 likes

Bulova vind ik ook heel mooi. Wel lekker aanwezig. Mooi kwarts uurwerk met glijdende secondewijzer.

Vreemde combinatie met duikring.

Titanium en eco drive. Prima horloge, maar retro genoeg?

Absoluut retro maar hardlex bij een horloge van meer dan 400 euro?

Die is pas echt retro!

2 likes

Ik zou voor de presage gaan. Staat een mooie in het blauwe.

1 like

Case closed.

3 likes

Vintage uitstraling?

Dat kan enkel met steampunk.

Anders de bulova of de eerste seiko.

4 likes

Baltic iets misschien?

7 likes

Wat moet je neertellen voor zo’n Baltic? 't Is maar een vraag, hè.

3 likes

Tissot Heritage 1938

8 likes

Wise al eens bekeken? Van dit getoonde model zijn heel veel variaties (tot de kleur van de secondewijzer aan toe) dus ik heb maar even iets willekeurigs gekozen. Ik heb een gmt van ze en de kwaliteit is verrassend goed.

2 likes

Bulova

3 likes