Hellup

Ik heb ook contacten en krijg wel eens iets aangeboden, uiteraard weinig Omega of Breitling, maar dan maar deze vintage opwinder, datum zit op de 12 en heeft geen enkele markering.

en de achterzijde;

De kast doet me denken aan een oudere Certina maar kan hem niet openen en loopt goed.
Ik ben benieuwd…

In die uitsparing tussen de lugs kun je een kleine platte schroevendraaier steken en dan iets draaien dan popt hij er zo vanaf. Hiervoor moet je waarschijnlijk wel even de band verwijderen.

Idd, dat gaatje viel mij ook meteen op.
Deed mij trouwens denken aan een movado, maar is het helaas niet.

Denk er wel om dat je soms het deksel niet met je duimen terug kan klikken. Dan heb je een deksel/glazenpers nodig. Apart horloge, ik heb zoiets geloof ik nog nooit eerder gezien.

Aan de hand van het ZRC bandje mogelijk een Franse Rochet.
er van uitgaande dat dit nog het originele bandje is.

( ik weet niet alle ins & outs maar Zuccolo / Rochet maakten
horloge kettingen & bandjes, ik kan me zo voorstellen dat
ze om die producten te showen eenvoudige merkloze horloges als model/monster gebruikten )

Het lijkt wel of men een Movado Museum Watch heeft willen evenaren.

Het lijkt me overigens een Duits horloge, i.v.m. “edelstahl boden” op het achterdeksel.

Ik zal hem ongetwijfeld open krijgen maar heb geen dekselpers.

Gelet op de staat van het horloge denk ik dat het idd het originele bandje is aangezien er op kast en glas geen krasje is te zien.

Te betitelen als NOS, of inmiddels niet meer??

Lijkt op een Golana.
De Golana lijkt weer op de Movado Museum Watch.

Wat dachten jullie hiervan ?

(Mathey)Tissot :

http://www.ronsusser.com/inventory.htm?id=937

grt. Gerard

edit : hoe verstel je de datum ?
quikset of anders ?

Niet te zeggen al lijkt hij inderdaad op de Matthey Tissot in voorgaand bericht al slaat dat ook nergens op want Matthey Tissot is heel ander merk dan Tissot.

Nos is hij zeker niet,NOS is als hij nieuw is en ik zie toch wel wat ouderdomsverschijnselen aan de cerchroming van de kast.

Nos is nieuw dus met labels,doosje en ongedragen.

Als hij heel netjes is dan zo goed als nieuw of nieuwstaat maar geen nos