Hellúpie

Een goedendag allemaal,

nou mijn collectie (bijna) compleet is wil ik er mezelf over anderhalf jaartje nog één kado doen (wordt dan 25). Ik heb er dus ruim de tijd voor om nog te kiezen en te sparen, maar hier toch vast een topic om ideeën op te doen.

Momenteel denk ik aan 4 horloge’s die ik toch wel erg begerenswaardig vind, deze zijn:

  1. Royal Oak (36mm versie):

  2. Rolex (1601 of een Date (dit ivm met de maat)):

  3. Heuer Carrera re-Edition (zwarte wijzerplaat):

  4. Omega Speedmaster (reduced, dit ivm de maat):

Dit is in principe het lijstje welke ik het liefste in de collectie, maar nu vroeg ik mij dus af. Is een AP wel boven een Rolex te verkiezen? Beide staal en automaat, toch een enorm prijsverschil, de Carrera en Speedmasters, beide legende’s…

Kortom, een dillema. Wat is meer value for money en welke heeft de minste ‘ik ben hier snel op uitgekeken’ factor volgens jou?

Afijn, kom maar met het commentaar, de tips en alles wat hiermee te maken heeft (off-topic heeft een eigen gedeelte dus dat kan daar wel heen).

Bedankt. :smiley:

Góh, wat kan een mens tot andere inzichten komen in een kleine 14 dagen tijd

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,22402,22402#msg-22402

Dit was jij toch ??

Snel en simpel: Keuze 3.

Gaan we verder niet veel woorden meer aan vuil maken, volgende week weer een nieuwe aflevering (:D(:D(:smiley:

?!? Voortschrijdend inzicht, of gespleten persoonlijkheid?

Okee, ik zal het commentaar maar voor me houden, van dit lijstje zou ik nummer 3 kiezen, de speedmaster is dan wel een klassieker, maar niet deze mid-sized automaat. Deze AP vind ik niet bijzonder, zeker niet in verhouding tot de prijs, en de Rolex heeft het voor mij niet, te klein.

Ruud

ik zou voor de omega gaan , ik zou wel een grotere nemen maar dat moet je natuurlijk zelf weten als een kleine goed op de pols staat , waarom dan ook niet.

de ap , vind ik niet bijzonder genoeg , voor z’n prijs dan al maakt 'm dat toch wel bijzonder
rolex … ze blijven mooi
met de heuer heb ik niet zoveel, ik vind hem wel mooi maar dan zeker liever een speedmaster.

Rolex Date(just)
AP is veel te duur en niet echt bijzonder voor dat geld

Rolex is ook nog waardevast.

Je kunt ook kijken voor een st/gd Oyster Perpetual 34 mm of Airking…

Tag en Omega heb ik niets mee…

Nou ik vind alle3 de genoemde klokken nada.
Omega,Rolex,Tag Heuer,Breitling zie je overal en AP vind ik een klok zonder uitstraling.
Trouwens het argument dat het zijn waarde behoudt is lariekoek dat mag toch niet de reden zijn om iets moois te kopen.
Hobbies kosten geld.of zie ik dat verkeerd?
Ik zou lekker kiezen voor een Chronoswiss, Bell Ross , IWC,Zenith,Longines of een Graham Silverstone.
Keuze zat maar ga niet hetzelfde kopen wat bijna iedereen heeft.
Niet iets kopen omdat anderen het ook hebben,dat is de kunst van een goede verzameling opbouwen.
Het is maar een menig hoor dus trek je er niets van aan.
Ik begrijp jouw koopgedrag ten zeerste,het is ook verrektes moeilijk om een uiteindelijke keuze te maken.

Als je echt uit dit lijstje moet kiezen: de Omega, maar dan wel een met origineel Omega-caliber en geen verbouwde ETA. Nieuw wordt het em dan (dus) niet).
Rolex zou ik zeker niet kiezen; prijs-kwaliteit verhouding niet in orde. Rolex blijft in mijn ogen in veel gevallen overgewaardeerd.

Niels

Ik zou voor de tag heuer gaan .aAs iedereen je dan toch probeerd op een ander merk over te halen kijk eens bij panerai .

Gr Jeffrey.

Eerlijk gezegd kan ik voor geen van de keuzes echt warm lopen.

Ik ben nu eenmaal niet zo’n fan van chrono’s en ook niet van die cyclops eyes.
Dan blijft alleen de AP nog maar over, en van dat model ben ik niet zo’n enorme fan. Ik denk dat Gerald Genta wel betere heeft ontworpen (IWC Ingenieur ?!)

Ik denk toch dat van dit rijtje voor mij de AP de laagste “ik ben hier snel op uitgekeken-factor” zoals jij het noemt.

Groet
Mark