Helmut Sinn Guinand Forum Treffen: Een verslag en een nieuwe aanwinst

Afgelopen vrijdag 27 juli vond er via het duitse Sinn Forum een Forum Treffen plaats bij Guinand Watches. het bedrijf waar Helmut Sinn tot januari 2007 aktief bij betrokken was. met zijn 90 jaren is hij nu nog achter de schermen bezig.

Dit was een uitgelezen mogelijkheid voor mij om Dhr. Sinn eens persoonlijk te ontmoeten. Zijn horloges spreken me zeer aan, en ook zijn manier van werken is uniek te noemen. Kortom een levende legende.

Foto´s en een verslag zijn te lezen op http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/sinn%20forum%20treffen.htm

gr,
Hans Mennink

Verslag om van te likkebaarden ! :wink:

( Ik kan mijn toetsenbord weer “afdeppen” :smiley: )

Hoe kom je toch altijd bij die grote jongens, Hans ?
Die reviews van Van der Klauw waren ook al zo knap ?
Ben je journalist of zo, of ken he gewoon veel high-class people ? :smiley: ( Je mag het antwoord ook pee-emmen hoor :wink: )

Ook voor de (iets) mindere Sinn liefhebber een fantastisch, goed leesbaar verhaal :).

Ben bijzonder onder de indruk, bedankt!

Mijn beste,

Zeer goed verhaal, leerzaam en leuk om te lezen, dit alles omkadert met prachtige foto’s en een formidabel merk is voor mij herboren.

Orologio Signaturis Temporis

Schitterend, interessant verhaal! (tu)

Bedankt voor het artikel Hans.

Nou heb ik toevallig nog een 24h op de wishlist staan. Dus even googelen op flying officer. Grappig dat er dus een NOS verguld exemplaar uit rolt voor 1000 dollar.
Nou ben ik zelf niet zo’n vintage liefhebber (is me vaak te klein). Weet je of die re-issue al te betellen is en wat hij moet kosten ?

@HarR, De Flying Officer is reeds te bestellen. Stom genoeg is de prijs voor de moderne versie niet ter sprake gekomen. Ik kan het wel navragen als je wilt.

De nieuwe Chrono met het Buren Caliber 12 komt in november uit, en kost 3250 Euro.

gr,
Hans Mennink

Toch gevonden. De nieuwe Flying Officer kost 1910 Euro.

Hans, wederom een verhaal om van te smullen.

Heer Sinn…still going strong. Wat een drive heeft die man (tu)

En zo heb ik inmiddels een paar keer op de site van Guinand gekeken. Het merk Guinand zei me eerlijk gezegd helemaal niets! En verhip, op de Guinand-website zie ik toch wel wat mooie klokjes tegen best aantrekkelijke prijzen. :slight_smile:
Leuk eigenlijk, dat soort verrassingen! Herkennen jullie dat ook?

Mijn beste,

Jawel, ik herken mijzelf hierin. Het merk ‘Guinand’ was tot dusverre bij mij onbekend. En het frappante is dat mijn horlogekennis, sinds ik lid ben van dit forum, enorm gestegen is. Dit betreft zowel de merken kennis als ook de meer technische kant van de zaak. Voorts zet het ’Forum’ mij tevens aan tot verdere ontplooiing betreffende “de magie van het horloge“. Middels boeken, magazines, folders etc. wordt er steeds een tip van de sluier opgelicht.
Dit houdt het boeiend en zorgt steeds voor aangename verrassingen. :wink:

“Van een horloge
krijgt een ik
soms een tik
soms een kick”.

Orologio Signaturis Temporis

Dat moet een heerlijk dag zijn geweest!

Ik deel je mening over de Flying Officer geheel. Onbegrijpelijk dat ze zelf niet zien dat de cijfers te dik zijn en de kroon te groot. Ondanks de grotere afmeting een horloge dat een plaat heeft die “verstikkend” overkomt door ruimtegebrek waar het origineel dat niet heeft.

De Chronomatic is qua uurwerk prachtig! Maar waarom dit prachtige uurwerk in een lelijke “duikerachtige” kast??? Ik kan me alleen voorstellen dat ze dit hebben gedaan om de hoogte ervan wat te verhullen maar een klassiek chronograaf was imho veel mooier geweest.

Het is natuurlijk zo dat niet elk model in de smaak kan vallen en als ze inderdaad nog 15 jaar voorraad aan bijzondere uurwerken hebben zal ook ik Guinand volgen!

Nog geen 750 euro voor de originele NOS vintage… ruim 1.100 euro goedkoper dan de re-edition… Hmmm, I smell value for money. Jammer dat de kast verguld is. Wie gaat 'm kopen? :smiley:

Hans,
Zou je misschien eens een ‘wrist shot’ kunnen posten van jouw Chronosport 351.65? Daar ben ik wel benieuwd naar, aangezien het toch een klein horloge is voor een dergelijke chrono. Ik vind 'm overigens wel erg mooi! (tu)

Ik zat net te denken, dan vervang je de kast voor een NOS stalenkast, die heb je voor een paar tientjes op ebay of bij leveranciers. En als je 'm dan ooit doorverkoopt kun je 'm als “Guinand Flying Oficer with NOS plated original case” doorverkopen :smiley:

Goed verhaal (tu)

@anon69152993na G. Hierbij enkele wristshots, zojuist genomen. Ik heb het horloge na vrijdag nog niet afgehad. Het is een heel compact horloge, maar komt zeker niet te klein over. Het acrylglas geeft het horloge een vintage look en feel.

gr,
Hans Mennink

mooi verhaal en een super mooie klok. echt een aanwinst om trots op te zijn.

Grt,

Jeffrey

Dankjewel voor de mooie wrist shots, Hans! (tu) Het ziet er inderdaad compact en niet te klein uit. Dat van die vintage look en feel vanwege het acrylglas snap ik helemaal. Het is wellicht de reden waarom ik de laatste tijd steeds vaker mijn Enicar draag en mijn Speedmaster Professional. Ik mag dat wel.
Ik vind dit een prachthorloge!! :slight_smile:

Die Chronosport uit het verslag is trouwens erg mooi.
Ik zit er sterk aan te denken om er ook 1 aan te schaffen.