Van deze Wilson vintage duiker wilde ik het achterdeksel los draaien. Met de plastic bal kwam hij meteen los, en draaide zeer gemakkelijk, maar… hij gaat er niet af. Hij blijft zeer gemakkelijk linksom draaien, maar ik kan hem er niet afpakken.
Op de tweede foto zie je dat ie los is 
Iemand een oplossing? Dankjewel alvast! 
Oeh…het lijkt erop dat het draad van de kast of deksel op het laatste gedeelte ‘‘dol’’ is.
Dat betekend dat de schroefdraad bij het eind slipt en dus gezellig door blijft draaien.
Hoor je bij het draaien een klik?
Kan ook zijn dat er een binnenring in de kast zit die in de weg zit.
1 like
Het is niet stiekem een klikdeksel dat er uit ziet als een draaideksel? (Heb ik al eens meegemaakt)
2 likes
Dank voor je reactie. Ik heb het net nog even beluisterd, maar geen klik. Wel het gevoel dat ie lam is en doldraait. Ook naar rechts kan ik hem namelijk niet (meer) vastdraaien en draait ie dol.
Dank voor je reactie. Ja, dat heb ik weleens gehoord. Ik heb het net nog even geprobeerd, maar kan hem helaas niet openklikken met de kastopener. Er zit ook geen inkeping.
kijken of je tijdens het draaien het deksel kan open duwen, dus b.v. draaien terwijl je een kast opener tussen deksel en kast duwt.
2 likes
Dat dus en dan omgekeerd als je de deksel dichtdraait ,dus aanduwen bij dichtdraaien zodat hij over de beschadigde draad klikt.
1 like
Het lijkt me bijzonder lastig om tegelijk te duwen met de bal en te trekken aan het deksel.
Ik zou er weer mijn messing zeskant op lijmen met secondenlijm. Zeskant in de bankschroef en je kunt trekken en draaien tegelijk, prima en veilige methode. Daarna even loskoken in een pannetje. Al heb je na het openen dan nog waarschijnlijk wel het probleem van de kapotte schroefdraad. Je mag hopen dat het met het vinden van een ander deksel weer veilig gesloten kan worden… succes!
1 like
Die bal heeft de schroefdraad misschien stuk gemaakt, flink hard drukken om voldoende grip te krijgen. Ik zou dan een Jaxa of zo gebruiken, hoef je niet zo hard te drukken.
1 like
Nee, ik heb nauwelijks gedrukt. Hij ging meteen gemakkelijk draaien 
Dankjewel! heb je meer info over de messing zeskant? 
Je kunt er ook twee wigjes tegenover elkaar onder drukken.
Dan staat er ook opwaartse druk op en dan losdraaien.
1 like
Gelukkig. @Hieronimus bedoelt dat je gewoon een moer op het achterdeksel kan vastlijmen met secondelijm. Als het deksel weer los is ff in kokend water gooien. (of drupje aceton erbij?)
1 like
http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/f/5/f5c2bf08c4709bc261541d6793d84f61d340752b_1_666x500.jpg
http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/b/3/b3a197c8e6da12979dc3045cdfc66b41ca62a867_1_666x500.jpg
http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/0/3/03dbb4830ed0369c6a9094ce59492b749ea0d740_1_666x500.jpg
Even opmerken: aceton en open vuur is ZEER af te raden. (natuurlijk, je bedoelt verdund, en je kunt ook op inductie verhitten, maar ik zeg het maar even). Aceton toevoegen is ook niet nodig, kwartiertje zachtjes koken werkt prima. Weken in aceton op kamertemperatuur kan natuurlijk wel, maar ik werk veel liever met water dan met aceton.
1 like
Dankjewel man! Top! Ik ga het morgen op deze manier proberen en hou jullie op de hoogte! 
Lelijk ding verder die Wilson, wat moet je er nog voor hebben? 
1 like
Oh en ik kwam dit nog tegen, niet meteen te veel kracht gebruiken:
A couple of years back, I bought a 992b in a stainless case. When I received it, the back refused to budge and I had to resort to major measures. The problem was a case screw that had loosened out against the back cover. Any effort to unscrew the back cover also unscrewed the case screw & just made it tighter. I hope you let us know what your watchmaker encounters.
Met iemand die dan als mogelijke remedie noemt:
Remove bezel, hold watch dial down, tap the case a bit, and try removing back. If it is a loose case screw, often this will case the jammed case back to easily unscrew.
1 like
Hahahaha… grappig… hij komt inderdaad te koop eerdaags, maar hij moet eerst helemaal in orde zijn

Dankjewel man! Geweldig dat je zoveel moeite doet; dit zijn nou de mooie dingen van het HF!