Help: Advies Omega Seamaster Calendar 2627 uit 1952

Ha forumleden,

Met veel plezier kijk ik vaak naar verschillende topics hier. Ik ben niet meer zo actief al wat jaren geleden, maar nog steeds actief bezig met de horloge hobby (helaas?).

In elk geval, op Marktplaats staat een Omega Seamaster Calendar ref. 2627 te koop. Ik heb natuurlijk zelf eea opgezocht (zoals vergelijkbare modellen op Omegaforums : https://omegaforums.net/threads/seamaster-calendar-2627-dial.14300/
https://omegaforums.net/threads/incoming-ref-2627-seamaster-calendar-waffle-dial-14k-gold-case.6298/ )

Maar ik ben benieuwd wat jullie denken, aangezien ik de verkopen niet ken, hij geen referenties heeft en vintage voor mij altijd moeilijk blijft!

Dit zijn de foto’s:

Met een serienummer van 13 miljoen dateert deze uit 1952, en ik denk dus dat dit een ref. 2627 is met cal. 353.

Een paar dingen zijn mij zelf al opgevallen:

  • Het logo lijkt dikker dan bij andere vergelijkbare modellen: echter wisselt dit soms. Is dit een teken van redial of lijkt het wel origineel?
  • Het uurwerk lijkt alsof het wel een service kan gebruiken, lijkt verder origineel, behalve dat de inscriptie “seventeen 17” zeer slecht/niet te lezen is. Op de plaatst waar je het verwacht is met fantasie iets te zien, maar niet leesbaar. Misschien is dit door slechte foto met verkeerd licht?

Ik zal de verkopen natuurlijk vragen voor meer foto’s in betere kwaliteit, en een beetje achtergrond informatie, maar ik was benieuwd wat jullie meningen zijn!

Wat denken jullie? Koop je wat je ziet? Of is er een redial? Klopt het uurwerk? Waar moet ik opletten?

Alvast bedankt!

heb hem ook gezien op marktplaats. de vraagprijs is veel te laag. hij ziet er fantastisch uit en dit model gaat eerder voor ong. 500 eruit. denk niet helemaal cosher.

1 like

Ik weet niet wat hij vraagt maar €500 zou een koopje zijn voor een 14k gouden Seamaster Calendar met datum op de 6 en Honeycomb dial.

Voor zover ik het kan zien klopt het wel aardig. Plaat lijkt mij zo op eerste gezicht ook origineel maar moeilijk te beoordelen van de foto’s. Honeycomb dial is ook moeilijk te fotograferen. Moet je in het echt zien

1 like

Het horloge is een shitter Ă©n de marktplaats-advertentie is nep. Next.

7 likes

Precies wat ik ook dacht, vandaar mijn vraag hier! Gelukkig denken we hetzelfde.

Ja, goede tip! Hoewel het niet fris ruikt, is contact met de verkoper belangrijk, als daarmee alles klopt en ophalen is evt. mogelijk, kijken we verder. Als ophalen niet mogelijk is, houdt het op.

Ik snap de reactie en het gevoel! Wat bedoel je met “het horloge is een shitter”?
Bedoel je dat het horloge nep is, of lokaas?

Foto’s zijn geleend van de door Mafkees geplaatste link.

1 like

Helaas onmogelijk om een volledig gouden horloge voor “spot” prijzen te kopen. Realistisch gezien met de huidige goud prijzen onmogelijk. Dan zou het goud waarschijnlijk nog meer waard zijn dan het horloge. Marktplaats is helaas een bron voor veel oplichters. No offens, maar als je “voor een dubbeltje op de eerste rij” wilt zitten, wordt je snel in de nek geslagen. Het is een prachtig horloge. Zelf heb ik hem goldcapped gehad, toen kocht ik hem voor €600 en dan was al erg scherp.
Niet meer in mijn bezit helaas.

Aha, ik zie het nu! Sorry, @Mafkees !

Heel fijn, dat is de waarde van dit forum. Super, bedankt zo!

Helaas wel, vandaar toch even advies hier op forum vragen!

Precies wat ik ook dacht!

Dit vond ik ook, vandaar, ondanks bovenstaande, toch advies hier. Blijkt inderdaad te mooi om waar te zijn… :confounded:

2 likes

Zelfs als de advertentie legitiem was, kon je beter met een grote boog om dit exemplaar heen lopen :stuck_out_tongue:

Ik wil niet somberen, maar ben ook bijna in een oplichters truc getrapt toen ik een gps te koop had op marktplaats. Hoop negatieve energie. Ik zou het laten gaan.

1 like

Dankjewel! Doet me goed :blush: