Help! Bezel problemen. Seiko Bullhead. Muurvast

Wie o wie kan me even helpen.

Moet het kristal van mijn nieuwe oude bullhead vervangen. Geen probleem dacht ik. Werk uit de kast. Bezel even afwippen.

Wacht hij werkt tegen, even in wat warm water laten trekken.

Nope.

Even ik kokend water doppen.

Nope.

Ik ben ten einde raad :stuck_out_tongue: Misschien met een Timoknack?

Iemand die dit er wel van zou krijgen.

Wd40 :slight_smile:

Heb er een halve bus tussen gespoten.

Probeer eens een hele bus :wink:

2 likes

Probeer een grafietpoeder

Lijkt mij eerder een mechanisch probleem, dat de klikveer ergens achter blijft hangen.

Ja OK maar dan zou ik er toch beweging in moeten krijgen met een kastmes onder het lipje bij de 6?

Tja, zal ff pielen worden, klikt de bezel wel gewoon goed ?
Als dat goed gaat dan zou ik op diverse standen proberen hem op te wippen.

Een 6138 Bullhead heeft toch een fixed bezel met een tachymeter? Die zit flink vast geklemd. Of gaat het over de nieuwe quartz Bullhead?

2 likes

Als het een fixed bezel betreft, kan je dan niets met een nylon visdraadje?
Om restanten vuil en/of lijm weg te halen?

1 like

Op deze ebayfoto is wel te zien dat aan de onderkant een gedeelte is waar je een mes tussen kunt zetten.

1 like

Probeer dit eens, zet je mes in de opening en dan met hamertje op het mes tikken.
Zo maak ik altijd deksel of lunette los die erg vast zitten.
http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/5/5/55134e5cff473e9f98e9ad7ad95d81c6748d1e6e_1_666x500.JPG

2 likes

Grappig. Je gaat japanees? Handel is handel natuurlijk…
Even serieus dan maar; de bezelring zou er in principe relatief makkelijk af moeten kunnen gaan. Als hij ‘muurvast’ zit dan is dit te wijten aan vuil; iets langer laten weken.
Succes.

Ik ook. Geen beweging in te krijgen.

Is eentje voor mezelf trouwens. Mijn eerste jap.

Misschien wel. Even wat visdraad proberen.

Indd de oude. De bezel moet eraf daar de crystal retaining ring eronder loert voor een nieuw mineraaltje.

PS; sorry voor de quadruple-post multi-quoten op mobiel werkt niet mee.

Ik heb ook wel eens van binnenuit de bezel los gekregen. Bij een Seiko Vanac. Glas was toch niet meer goed, kon het risico nemen. Zo’n plastic schijf van de chinese kastpers die precies paste en tegen de metalen ring van het oude glas drukte. Voorzichtig tikken met zo’n juweliershamertje. Toen er eenmaal beweging in zat kon ik aan de buitenkant verder.

Het is gelukt op die manier indd.

Wat een klote systeem. Die inkeping moest gewoon wat dieper zijn dan kon je het let een kastmes makkelijk afwippen.

Lekker onhandig ja, kan ook aan ouderdom van het horloge liggen en dat we geen speciale Seiko tools hebben?
Er is een bepaalde soort sleutel van seiko geloof ik. (kan zo gauw geen plaatje vinden)
Blij dat het gelukt is :slight_smile: