Help! Casio Baby-G BGD-560

Vorige kerst heb ik voor zowel mijn dochter (11 jaar) en zoon (9 jaar) een Casio Baby-G BGD-560 gekocht om af te wisselen met de Swatch horloges. Ja, je kan niet te vroeg beginnen met deze hobby!

Die dingen staan er natuurlijk om bekend dat ze tegen een stootje kunnen. Maar beiden is het gelukt om ervoor te zorgen dat het scherm helemaal blank stond. Ik heb de batterij van de Baby-G van mijn zoontje eruit gehaald en weer ingedaan. Klusje geklaard.

Deed ik ook met het horloge van mijn dochter, maar ergens las ik dat je het horloge ook moet resetten door met een pincet iets te kortsluiten. Prima, zo gezegd, zo gedaan.

Alles doet het. Maar rara, ik heb er een modus bij, namelijk H-S. Gegoogled… Staat voor Hand Set, voor als de digitale tijd niet gelijk staat aan de analoge tijd. Maar… Ik heb geen analoge handen?? Is digitaal only?? Ik krijg de modus ook niet weg?!

Wat moet ik hiermee?? Iemand eerder meegemaakt? Kan iemand me hiermee helpen??

Ik heb het nooit gehad met een baby G maar ken het probleem wel van een module die zowel digitaal als analoog de tijd weergeeft. Wat je dan moet doen is het uurwerk callibreren. Als je het serienummer van de module (staat op de achterkant van de case) en “callibrate” zoekt op YouTube vind je wel een tutorial.

Edit: als je wijzers zou hebben, zet hij de tijd op 00:00 en moet je met de knoppen de wijzers precies op 12:00h zetten.

1 like

Thanks! Effe gezocht, module is 3290. Kan alleen niks vinden om deze modus uit te schakelen… Hand Set slaat natuurlijk nergens op als ik geen wijzers heb!