Help! Certina DS Action of Glycine Combat?!

Goedemorgen Allen,

Ben al een tijd lid van HF, maar meer een lezer zullen we maar zeggen. Heb mn oplaadbare horloge verkocht omdat ik m toch nooit draag en wil graag een diver naast mn TW Steel coulthard, Tissot model ff kwijt, Invicta grand diver en Seiko Velatura. De laatste tijd dus weer druk aanwezig ter inspiratie voor een nieuwe diver.Aangezien hier genoeg over te lezen valt zal ik het kort maar krachtig stellen:

Certina ds action precidrive of Glycine Combat sub, daarbij gezegd hebbende dat ik minder waarde hecht aan automaat vs quartz, des te meer aan kwaliteit. Ik kom er eerlijk gezegd niet uit en ben erg benieuwd naar jullie reacties/ ervaringen.

Alvast hartelijk dank!

Gr rogier

Glycine combat sub is mijn favoriet. De Certina vind ik persoonlijk wat lomp qua ontwerp en ben geen fan van de Swatchgroup :grimacing:
Dat Invicta eigenaar is van Glycine doe ik maar snel vergeten :grin:

2 likes

Glycine all day :v:

Overigens staat er wel een mooie quartz Certina diver in het blauwe deel.

2 likes

Thanks!

Had de certina’s zien staan idd!

Ben wel benieuwd wat het gaat worden. Zit zelf nu ook te kijken naar een combat sub. Nadeel vindt ik dat niet alle modelen op staal worden geleverd.

3 likes

Sowieso de Certina DS Action, maar dan de Automaat. Qualiteit zullen ze waarschijnlijk niet heel veel verschillen, maar geef zelf de voorkeur op basis van looks.

Ik heb net een Glycine Combat Sub binnen (de Goldeneye). Ik vind de bezel wat goedkoop aanvoelen, dat viel me toch wat tegen. Voor de rest een mooi klokje en bijzonder dun… dunner dan mijn Seamaster pro.

Ik heb ook wel naar de Certina (wel de automaat) zitten kijken en die ziet er toch wat meer solide uit in real life, is ook meer dan 2 keer zo duur.

Mijn recente Zelos swordfish krijgt overigens meer polstijd dan de Glycine… en denk dat dit ook zo zou zijn als ik eind vorig jaar de Certina had gekocht (was voor 399 in de aanbieding bij een of andere juwelier).

1 like

Glycine , aantrekkelijker dan Certina voor mij denk ik… ; good luck! :slight_smile:

Dank voor jullie reacties!

Gisteren op pad geweest; de certina automaat en quartz omgehad, waarbij de automaat toch echt te groot is voor mijn pols, de quartz sprak me meer aan wat betreft maatvoering en uitstraling.

Vervolgens de Glycine sub gepast en bekeken, echter sprak dit horloge me minder aan dan aanvankelijk obv foto’s verwacht.

Toch nog even de diver topics doorspitten op zoek naar een mogelijk alternatief…

Als die certina je meer aanpreekt… gor for it… Ik ben wel meer voor een automaat… wist niet dat die aitomaat groter was in afmetingen…?

1 like

Ja scheelt op papier slechts 2 mm in diameter maar is een stuk dikker, waardoor het een fors horloge is, althans op mijn pols… :grimacing:

Ter afsluiting; gekozen voor de Certina, erg blij mee!

Nogmaals dank voor jullie reacties!

10 likes

Nice! Is dit nou de auto of de quartz?

Goede keus! :+1:t2:

1 like

De Combat Sub is er ook in 47 mm, die van mij is 42 mm dus het zou best kunnen dat je zijn grote broertje heb gepast.
Deze van mij is evt. te koop en passen kan natuurlijk altijd. !

PB maar voor info :+1:

Is de quartz

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop!

1 like

Is idd quartz uitvoering,automaat is toch stukje groter (dikker) en daarmee wat te groot voor mn pols. De Glycine die ik gezien heb was een 42 mm, maar die vond ik weer te ‘ vlak’ en niet echt in het oog springen. Wel een kwalitatief mooi horloge.

Uiteindelijk voor de Certina gegaan aangezien die me het meest aansprak, en heb er nu al veel plezier van…

3 likes