Help: Dilemma

Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven dit jaar. ik twijfel heel erg tussen 2 horloges.

1: SKX009 omdat deze in de 007 of 009 uitvoering niet aan je collectie mag ontbreken. De 009 omdat ik wel wat kleur zou willen hebben. Een duiker waar ik mee in het water kan springen en een automaat.

2: SCEB009 Bullhead. Mijn vader heeft een authentieke 1976bullhead in het bruin. Eigenlijk wil ik een bruine alleen steeds trekt de horloge. Ik vindt hem gewoon echt heel mooi. Quarts

Explore koningcaris

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,2064952

Eerlijkheid gebied dat ik beide horloges nog niet in het echt bekeken heb.

Wat zou jullie keuze zijn?

Excuus, verkeerde forum, graag verplaatsen

Mijn keuze zou zijn om ze toch eerst irl te zien :sunglasses:

Op plaatjes is toch vaak heel anders dan om de (eigen) pols.

Als ik moest kiezen…de automaat, maar dan als 007. Ik heb het niet zo op Pepsi… Vind de zwarte kleustelling rustiger, evenwichtiger.
Is overigens ook prachtig aan te passen, andere wijzers, andere band, saffier…
Dan maak je er een soort groeibriljant van…:wink:

Succes met de keuze!

Dick

Ik zou voor de bullhead gaan, zij het des te meer omdat je vader er ook zo eentje heeft. Sentiment enzo.

Bovendien staat er een heel mooie met supercool rivet bandje te koop op HF

skx007!

Die bullhead verliest voor mij alle charme met een Quartz te zijn. Ik vind het een zielloos ding. Beter een vintage auto zoeken dan.

Btw, u is Volvo verkopert?

Zonder twijfel de bullhead, apart ontwerp met die pushers bovenop. En speciaal idee door het horloge van je vader, jij als volgende generatie een volgende generatie bullhead! En niets mis met een kwaliteits quartz horloge.

Wil je toch mechanisch dan zou je ook een Ananta kunnen kiezen, die heeft wel wat van diezelfde stijl.

Ook erg mooi horloge zo’n vintage Bullhead! Doet het ook goed op leer.

Persoonlijk zou ik voor een SKX, of een vintage bullhead gaan.

Succes met je keuze.

Eigenlijk niet te vergelijken en ligt er misschien in de eerste plaats aan wat je verder al hebt.
Ik heb zelf dit jaar een 007 gekocht voor erbij. Maar draag 'm eigenlijk veel vaker dan ik had gedacht. Vind 't een bijzonder prettig dragend horloge dat er leuk uitziet en eigenlijk altijd en overal kan. Daarnaast, het is al gezegd, zijn de mogelijkheden om een 007/009 aan je smaak aan te passen ongeveer onbeperkt. Ik geloof niet dat er een horloge bestaat waarvoor meer modding parts bestaan dan dit type. Succes met je keuze!

Twee totaal verschillende horloges dus en als je ze al gaat vergelijken kun je net zo goed zeggen SKX, want vader een mechanische Seiko, zoon ook een. Wat betreft die Ananta, ja geweldige klok, maar wel even in een héél andere prijsklasse, natuurlijk. Probleem is dat er geen voor de hand liggende opvolger is voor de oude automatische chrono’s van Seiko. Die waren namelijk en heel goed en betaalbaar en dat wordt niet meer gemaakt.

stitch Schreef:

Zonder twijfel de bullhead, apart ontwerp met die
pushers bovenop. En speciaal idee door het horloge
van je vader, jij als volgende generatie een
volgende generatie bullhead! En niets mis met een
kwaliteits quartz horloge.

Wil je toch mechanisch dan zou je ook een Ananta
kunnen kiezen, die heeft wel wat van diezelfde
stijl.

http://image.rakuten.co.jp/asr/cabinet/seiko3/saeh
007_1.jpg

Ook erg mooi horloge zo’n vintage Bullhead! Doet
het ook goed op leer.

http://i41.tinypic.com/98c3dt.jpg

Ben zelf ook op zoek naar een duiker en dan in de vorm van een Tissot seastar 1000 (nieuw model)

De Bullhead lijkt hier ook wel 'n beetje op. Ik zou dus voor de Bullhead gaan.

@ Henkjan91 Jazekers Volvo

Huh? Je zoekt een duiker en je kijkt naar een horloge dat misschien 10ATM WR is, geen schroefkroon heeft en een niet draaibare bezel met tachymeterschaalindeling? Dat slaat nergens op. Als er een segment is waarin Seiko heel sterk is, dan is het betaalbare goede duikershorloges. Maar de Bullhead is dit dus niet; de SKX009 daarentegen juist weer wel. Maar er zijn ook meer up-market modellen zoals de Prospex-lijn.

d155 Schreef:

Ben zelf ook op zoek naar een duiker en dan in de
vorm van een Tissot seastar 1000 (nieuw model)

De Bullhead lijkt hier ook wel 'n beetje op. Ik
zou dus voor de Bullhead gaan.

Eigenlijk kan de Bullhead nooit tippen aan het origineel, hij blijft wel erg mooi. De SKX heb ik al een tijd in gedachten. de 009 omdat ik het leuk vindt dat het anders is dan veel andere.

Pffff, ik ga eens even iemand een PB sturen en op korte termijn de bullhead eens passen. Volgend jaar komt er vast een weer een SKX voorbij, ik heb net een mooie 007 MOD gezien hier op het forum :wink: In januari maken ze de bonus weer over…mmmmmm