Help: display gesloopt?

tja, als amateur doe je geregeld wel iets verkeerd. ik knutsel daarom voornamelijk aan de goedkopere klokjes. bij mij is t echt vallen & opstaan en door schade & schande hopelijk een stukje wijzer te worden.

maar soms kom je er niet uit. ik ben nu vast gelopen bij mn gshock mod. ik probeer de el illuminator van n logo te voorzien op mn dw5600 en dw6900. begon als proef op de 5600. eerst uurwerkje uit de kast. vervolgens het schermpje van de module verwijdered. daarna gezien/getest hoe een logo toegevoegd kan worden (dus nog niet gedaan). vervolgens wilde ik t schermpje weer terugplaatsen. dit gaat echter niet zo soepel als gehoopt. t rubbertje wat em op zn plaats moet houden wilt niet lekker zitten. en het teruggeplaatste schermpje toont daardoor niet alles wat normaal op t display zichtbaar is.

iemand idee hoe ik em er wel weer goed op kan krijgen?

En zo is er, voor iedereen een hobby :wink:

Heb je foto’s? misschien is het een kleinigheidje…

MartijnV Schreef:

Heb je foto’s? misschien is het een
kleinigheidje…

Dat idee kwam ook in me op, maar op m’n werk had ik 't horloge niet bij me. En kan er nu ook niet even bij. Wanneer mogelijk zal ik wat foto’s maken.

Wat ik bedoel is dat boven in 't midden je een wit kunstof stukje ziet. Dit heeft achter 't zwarte rubber een veer-achtige constructie. Door die in te drukken heb ik 't hele display eruit gekregen.

Maar na 't terugplaatsen wordt helaas maar een gedeelte van het scherm getoond. Pas na 't drukken op 't scherm komt de rest te voorschijn. Heeft toch iets te maken met montage te maken, waardoor ie wel correct contact maakt.

(Offtopic, foto is van bfgreen die een inverse mod heeft gemaakt http://forums.watchuseek.com/f43/how-convert-plain-dw-5600-negative-display-129102.html)

zou het rubbertje beter te verwerken zijn als je dat wat warm maakt? bijv even in warm water ofzo, dat het wat soepeler wordt en makkelijker is terug te duwen?

Orisfan Schreef:

zou het rubbertje beter te verwerken zijn als je
dat wat warm maakt? bijv even in warm water ofzo,
dat het wat soepeler wordt en makkelijker is terug
te duwen?

't zwarte ruberen gedeelte komt er makkelijk vanaf. En dat opwarmen lijkt me geen makkelijk klus.

Hierbij 2 plaatjes. Sorry voor de magere smartphone kwaliteit. Eentje van 't losse display, waarbij de rubberen pakking en metalen behuizing ook zijn verwijderd.

Maar na het terugplaatsen is een gedeelte van het display weggevallen. Pas na het drukken op 't display wordt een gedeelte zichtbaar.

Het schermpje hoort boven en onder tussen 2 rubbertjes te zitten, maar bij het terugplaatsen lijkt dit mij bijna onmogelijk. Iemand een idee?

marnix.moed Schreef:

Hierbij 2 plaatjes. Sorry voor de magere
smartphone kwaliteit. Eentje van 't losse display,
waarbij de rubberen pakking en metalen behuizing
ook zijn verwijderd.

https://lh6.googleusercontent.com/ZTAcekGv3xnZZwKi
KXdSqdvYmoStGRoNAx79u0HkUByPZkSBzxkMpNdRn5puwuMnGG
GwGMKO6ts

Maar na het terugplaatsen is een gedeelte van het
display weggevallen. Pas na het drukken op 't
display wordt een gedeelte zichtbaar.

https://lh5.googleusercontent.com/2WQN7CnutLy4Q8fA
8AB5AaM7gXg8ucdmEqY3vvSZbhX5I_eM0zy5JUFCR3HjbwGHL8
cw0Owhx7g

Het schermpje hoort boven en onder tussen 2
rubbertjes te zitten, maar bij het terugplaatsen
lijkt dit mij bijna onmogelijk. Iemand een idee?

Foto’s zijn niet zichtbaar?

Youri1995 Schreef:

marnix.moed Schreef:

Hierbij 2 plaatjes. Sorry voor de magere
smartphone kwaliteit. Eentje van 't losse
display,
waarbij de rubberen pakking en metalen
behuizing
ook zijn verwijderd.

https://lh6.googleusercontent.com/ZTAcekGv3xnZZwKi

KXdSqdvYmoStGRoNAx79u0HkUByPZkSBzxkMpNdRn5puwu> KXdSqdvYmoStGRoNAx79u0HkUByPZkSBzxkMpNdRn5puwuMnGG

GwGMKO6ts

Maar na het terugplaatsen is een gedeelte van
het
display weggevallen. Pas na het drukken op 't
display wordt een gedeelte zichtbaar.

https://lh5.googleusercontent.com/2WQN7CnutLy4Q8fA

8AB5AaM7gXg8ucdmEqY3vvSZbhX5I_eM0zy5JUFCR3HjbwGHL8

cw0Owhx7g

Het schermpje hoort boven en onder tussen 2
rubbertjes te zitten, maar bij het
terugplaatsen
lijkt dit mij bijna onmogelijk. Iemand een
idee?

Foto’s zijn niet zichtbaar?

Foto’s zijn niet zichtbaar, maar ik denk dat je al heel ver komt als je de contactstripjes (“zebra strips”) goed plaatst. Die dingen hoeven maar een beetje verkeerd te zitten en je mist al wat streepjes/cijfers.

MartijnV Schreef:

Foto’s zijn niet zichtbaar, maar ik denk dat je al
heel ver komt als je de contactstripjes (“zebra
strips”) goed plaatst. Die dingen hoeven maar een
beetje verkeerd te zitten en je mist al wat
streepjes/cijfers.

Zijn ze nu wel voor jullie zichtbaar? Ik zie ze namelijk telkens wel. Ik heb de status ook al veranderd naar “shared”.

Bedoel je met zebra strips de zwarte rubberen stukken?
Het scherm hoort normaal tussen de rubberen stukken boven en onder te zitten. Echter bij het terugplaatsen is er waarschijnlijk een tool voor, want als ik 't uit de losse hand doe, komt het scherm er niet netjes tussen. Hij blijft wat op de bovenste rubber zitten.