Ik ga binnenkort een chronograaf aanschaffen en ik ben benieuwd naar jullie suggesties! Ik heb er zelf al een tijdje 1 op het oog maar ik twijfel toch nog dus daarom ben ik benieuwd waar jullie mee komen.
Iets over mijn eisen/wensen: Budget: €400 (mag ook minder zijn) Diameter: max 40 mm, liever 38mm Lug-to-lug: max 46 liever kleiner
Ik heb een smalle pols en draag eigenlijk alleen kleine horloges, zie de foto met mijn boldr en SNK807 als referentie. Chronograaf functie: een 30 of 60 minuten sub dial is prima, een uren sub dial gebruik ik waarschijnlijk niet maar zou wel een optie zijn. Movement:Meca-Quartz of een gewone quartz, liever wel meerdere tikken per seconden. water resistance: 100m of 200m Stijl: Het mag wat sportiever zijn maar ook een field-watch of een racing chrono. Ik ben vooral benieuwd naar jullie suggesties!
Nezumi heeft wel een aantal leuke chrono’s die binnen dit budget passen. Ik heb zelf de “voiture” gehad en dat was een mooi ding. 40mm en een mecha-quartz.
Via dit forum heb ik een Geckota C-04 gevonden. Heel ver onder de €400,- en een Meca-Quartz.
40 mm doorsnede, lug to lug weet ik niet maar kan ik vanavond opmeten als je wilt.
Als tegenwicht bij die donkere Seiko en Boldr. Gaat ongeveer de helft van je budget aan op, komen vast nog genoeg suggesties voorbij die je budget ver oprekken…
Alleen geen meca-quartz maar Eco-Drive wat natuurlijk een prima techniek is in dit segment.
Maat, WR, budget en wat sportiever voldoet het iig aan.
Nieuwe gebruiker hier dus neem me eventueel vloeken in de kerk niet kwalijk.
Ik heb ook geen dokwerker polsen en draag graag een chrono. Verder niet enorm veeleisend, wel graag robuust en een beetje stijlvol. Seiko spreeekt mij qua stijl vaak wel aan. De meeste Seiko chrono’s zijn echter te massief voor mij. Vrij toevallig vond ik een paar jaar terug bij Rob (vast wel bekend van de monsterwatches site) een paar leuke chrono’s. De SSC251 (quartz, rvs, solar) en SND451 (quartz, titanium).
De eerste bleek naar mijn smaak eigenlijk te groot en draag ik daarom vrijwel nooit. De tweede zou ik op specs nooit gekocht hebben (bruine wijzerplaat, allerlei gouden accenten) maar bleek een schot in de roos. Fijne chrono (gebruik ik ook regelmatig), nog altijd waterdicht, door titanium bijzonder licht voor een chrono, en tot slot door de vorm van de kast zowel slank en elegant als ook heel comfortabel: mouwen schuiven er probleemloos overheen in plaats van te blijven haken. Voor mij is het een blijver. Ik draag dat horloge al jaren elke dag. In mijn kleurtjes nog wel te vinden met wat zoeken, alleen Rob heeft hem niet meer. De blauwe versie is er nog wel, en valt ook ruim binnen je budget. Weet niet of ik een link naar monsterwatches mag plaatsen.
Hieronder een plaatje dat ik vond bij onze oosterburen. Dit is de versie die ik heb.
Titanium is heel licht, moeilijker te bewerken dan rvs en heeft een iets andere tint. Wordt goed verdragen bij gevoeligheid voor nikkel. Rvs is iets meer krasvast, mij stoort dat niet.