Ik heb al jaren lang passie voor de horloge branche, onder meer de high-end horloges. Nu mag ik voor school eindelijk een onderwerp naar keuze kiezen voor project, en natuurlijk kies ik dan voor de horloge branche. Voor mijn onderzoek heb ik een hele korte enquête gemaakt van maar 4 vragen. Ik zou het zeer op prijs stellen als u deze vragen wilt beantwoorden, en hiermee helpt u me heel erg met mijn school carrière. Want dan mag ik namelijk stage gaan lopen in de horlogebranche.
Alvast bedankt voor het invullen, en ik stel het zeer op prijs!
Het zou fijn zijn een investering te krijgen maar daar ben ik hier niet voor. Ik moet het concept eerst nog uitwerken, vandaar deze onderzoek naar mogelijkheden.
Met high-end bedoel ik horloges vanaf 6.000 euro. Dus horloges die mensen met een gemiddelde inkomen niet zomaar in één keer zouden afkopen.
Ik ben ook nog aan het twijfelen aan de begrippen Huur-Koop, leasen of huren. Enige suggesties?
Ooh, dan heb ik de enquete verkeerd ingevuld. Mijn Rolex was goedkoper en blijkbaar dus niet high-end
Maar on-topic[quote=“matthieu, post:10, topic:131675”]
het concept
[/quote]
Waar zit je aan te denken?
En volgens mij is het idee van andere manieren van eigendom van luxe horloges reeds eerder voorbijgekomen op het forum. Wellicht vind je iets met de zoekfunctie.
Maar ik wil dus kijken of het mogelijk is om high end horloges aan te bieden voor een bepaalde prijs per maand of periode. Na die periode komt de horloge retour en kan je ervoor kiezen hem te kopen of een andere horloge te nemen. Of je kan bijvoorbeeld een horloge huren voor een bruiloft, feest of gala. En dit later misschien uitbreiden als pakket met luxe stropdas etc.
Heel fijn dat jullie met me meedenken. Ik vind het nogal lastig allemaal in het begin
Ik moet voor dit project een innovatieve concept bedenken en dat uitwerken. Dit is voor 3 studiepunten. Als ik dit allemaal haal mag ik volgend jaar op stage.
Beste matthieu, indien je voor je opdracht en of in het echt iets wil starten met het lease van horloges. Er staat een artikel hierover in het blad 0024 nr 1 van 2017vanaf blz 46. Doe er je voordeel mee.
Zou dit in eerste instantie van uit deze hoek benaderen. Wat zijn de mogelijkheden om dit te structuren? Kijk daarbij met name ook naar de regelgeving rondom consumentkrediet & het riskmanagement van je idee. Pas als je dat op duidelijk hebt, kan je naar het aangeboden product kijken. Deze enquête is vooralsnog een stap te ver.
Omdat een nieuw idee wat nog geen gemeengoed is in de markt risico’s met zich mee zal brengen zou geen reden hoeven zijn een ander onderwerp te kiezen. Een goed uitgewerkte opdracht met onderbouwde eindconclusie dat dit idee weinig kans van slagen heeft kan toch ook studiepunten opleveren?
Als business developer zit ik vaak vooraan in een traject voor een nieuw concept/merk of de go-2-market hiervan. Mijn ervaring is: alles is mogelijk, vermits goed onderbouwd en zorgvuldig uitgewerkt met voldoende resources. En ja, de beste ideeën met een zo groot mogelijke doelgroep levert het meeste op.
Ik denk dat het idee zelf wel kans van slagen heeft. Immers zien we de trend van bezit naar gebruik c.q. beleving, zeker bij jongeren. Dus ik zou voor deze opdracht een business case maken voor de haalbaarheid van het idee. Twee zaken zijn heel belangrijk: wat voegt dit idee toe aan de behoefte van de doelgroep en hoe kun je je succesvol onderscheiden in deze (overvolle) markt van aanbieders? Uiteraard (al aangehaald) moet je het risico- en financiering component bij dit idee zien in te vullen, dat zijn de valkuilen.
Als je echt in de horloge-branche werkzaam wilt zijn, zou ik mezelf wel eerst even aanleren om het juiste lidwoord te gebruiken voor een horloge. Als iemand het heeft over “de” horloge ben ik er meteen klaar mee. En die grens van 6000 is wel heel erg subjectief natuurlijk.