Help?!
Kennelijk zit de frictie bij dit kaliber niet in de minuutpijp maar in de verbinding van het 2e rad met het wieltje aan de wijzerplaat zijde.
Het zit veel te los! Wie kan me vertellen hoe je dat herstelt?
Er valt - zo te zien- niets te knijpen?
Toevallig heb ik ook een vergelijkbare AS 1746 onderhanden met bijna hetzelfde probleem.
Prima lopen op de timegrapher en de secondewijzer loopt perfect maar de andere wijzers staan stil.
Waarschijnlijk heb ik foutief een druppeltje olie erop gedaan. Zou het helpen dit onderdeel in de wasbenzine te leggen?
Hallo, rondseltje er af halen en schoon maken. Kijken of het niet gescheurd is. Als dat zo is moet je het vernieuwen, anders is het inknijpen de enige optie. Meestal deed ik dat met een scherp kniptangetje en dan met een hamertje een tikje. Ervaring vereist. Er zijn ook nog andere manieren met een glasaal. Dan heb je inkeping meer onder kontrole. Groetjes.
Dankjewel voor de uitleg! Ik heb inmiddels ook een nieuwe kunnen kopen, maar misschien dus niet nodig .Ik ga het met de andere ook nog uitvinden!
Had hetzelfde probleem met een andere AS, alleen ik heb het wel verkloot en nieuwe was de enige oplossing.
Domme vraag waarschijnlijk maar wat is een glasaal?
Sorry is gladaal deze is hetzelfde als een ruimer, maar dan zonder ruim functie. Is meer om een rond gat te polijsten aan de binnenkant. Groetjes
O, goed om te weten!
Het is wel gelukt met nieuwe radertjes. De Valruz is helemaal goed, de Nisus ben ik nog mee bezig.
Ik vind het geen fijn systeem…
Jij niet alleen bas-)